۶ فروردین ۱۳۹۲، ۱۴:۰۹
کد خبر: 80593992
T T
۰ نفر

پايه هاي مذهب تشيع با شهادت حضرت فاطمه (س) استوار شد

۶ فروردین ۱۳۹۲، ۱۴:۰۹
کد خبر: 80593992
پايه هاي مذهب تشيع با شهادت حضرت فاطمه (س) استوار شد

مشهد – يك استاد حوزه و دانشگاه گفت: شهادت حضرت فاطمه (س) باعث استواري پايه هاي مذهب تشيع در دوره اسلام شد.

به گزارش روز سه شنبه ایرنا، حجت الاسلام 'سید حسین حسینی قمی' در ویژه برنامه شهادت حضرت فاطمه (س) كه در رواق امام خمینی (ره) حرم مطهر رضوی برگزار شد، افزود: در زمانی كه واقعه غدیر به فراموشی سپرده شده بود، تنها خطبه حضرت زهرا (س) و حمایت ایشان از مقام ولایت باعث زنده ماندن اسلام و مذهب شد.

وی بیان كرد: در ایام بعد از رحلت پیامبر اكرم (ص) موقعیت حضرت زهرا (س) از سوی دشمنان آنچنان مورد هدف بود كه ایشان در ایراد خطبه فدكیه در آغاز سخن از مسلمان بودنشان دفاع كردند.

او اظهار داشت: پیامبر اكرم (ص) مسیرهای مختلفی را برای هدایت مردم جامعه زمان خود مشخص كرد اما آنان به دنبال حق نبودند.

وی ضمن دعوت از زنان به حضور در اجتماع با حجاب فاطمی گفت: پیروی از سیره حضرت زهرا (س) الگویی ارزشمند برای زنان مسلمان است.

حجت الاسلام حسینی قمی افزود: حضرت فاطمه (س) آنجا كه لازم بود برای دفاع از حریم امامت و ولایت با حفظ حجاب خود وارد مسجد شد و به ایراد خطبه پرداخت.

وی با اشاره به آیه 31 سوره نور و آیه 59 سوره احزاب در تشریح نحوه حفظ حجاب از دیدگاه قرآن گفت: این دیدگاه كه حضور زنان در جامعه تنها با ضعف حجاب امكان دارد، گمان باطلی است.

او اظهار داشت: حفظ حجاب برای زنانی كه در خانواده آنان ضعف اعتقادات مذهبی وجود دار، دشوار است.

وی ادامه داد: خداوند در آیات پایانی سوره 'التحریم' قرآن كریم، آسیه همسر فرعون را الگویی برای افراد نامبرده قرار می ‌دهد به این معنا كه زنان وقتی در چنین شرایطی در حفظ دین خود استقامت می ‌ورزند، خداوند نام آنان را حتی پیشتر از نام حضرت مریم در قرآن می ‌آورد.

7489/659