۸ فروردین ۱۳۹۲، ۱۱:۳۶
کد خبر: 80595590
T T
۰ نفر
480 هزار مسافر نوروزي از جاذبه هاي گردشگري آستارا ديدن كردند

آستارا - فرماندار آستارا گفت: در هفت روز نخست از ايام عيد، 480 هزار و 909 مسافر نوروزي از جاذبه هاي طبيعي و گردشگري اين شهرستان ديدن كردند.

'كیوان اسدپور' روز پنجشنبه در مصاحبه با خبرنگار ایرنا افزود: از این تعداد مسافر، 59 هزار و 137 نفر در روز گذشته وارد شهرستان آستارا شده اند.

وی پذیرش و اسكان مسافران نوروزی در این شهرستان در تعطیلات عید را مطلوب ارزیابی و اضافه كرد: این افراد اغلب در هتل ها ، هتل آپارتمان ها ، مهمانپذیرها ، مهمانسراها ، مدارس ، كمپینگ های اقامتی و حاشیه بلوارها و برخی پارك ها اسكان یافتند.

وی ادامه داد: ورود این تعداد مسافر و گردشگر نسبت به مدت مشابه سال قبل، 25 درصد افزایش یافته است.

فرماندار آستارا اظهار كرد: در نیمه نخست تعطیلات نوروزی امسال، همچنین ماندگاری و مدت اقامت مسافران و گردشگران افزایش یافته است.

وی علت افزایش مسافران نوروزی امسال شهرستان آستارا را مطلوب و مساعد بودن شرایط جوی و رونق مسافرت های نوروزی در سطح كشور ذكر كرد.

وی گفت: برابر آمار در ایام تعطیلات عمده مسافران وارد شده به این شهرستان با حضور در بازارچه مرزی و ساحلی آستارا به خریدهای نوروزی پرداخته اند.

اسدپور با اشاره به انجام گشت های ویژه و متعدد كنترل و نظارت بر ارایه خدمات به مسافران و گردشگران نوروزی در آستارا بیان كرد: در تعطیلات عید خوشبختانه با وجود كثرت مسافرت نوروزی تاكنون، حوادث جاده ای منجر به فوت در سطح شهرستان آستارا رخ نداده است.

وی ترافیك در ورودی ها و همچنین مركز شهر را روان و مطلوب ذكر و اظهار كرد: امید داریم مسافران نوروزی با رعایت و توجه دقیق به هشدارهای پلیس، سفر ایمن و خوشی را برای خود و خانواده هایشان رقم بزنند.

به گزارش ایرنا، شهرستان آستارا در تعطیلات نوروز سال 91 با استقبال و پذیرایی از 819 هزار و 631 نفر مسافر و گردشگر پس از لاهیجان دومین شهر استان گیلان در پذیرایی از گردشگران نوروزی بود.

منطقه ویژه توریستی و گردشگری حیران با امكاناتی نظیر تله كابین و پیست كارتینگ، پارك جنگلی بی‌بی یانلو ، آبشار یكصد متری لاتون ، آبگرم‌های طبیعی علی داشی و كوته كومه ، پارك حیات وحش لوندویل ، باغ پرندگان ، تالاب آق ، بهشت كاكتوس‌ها ، ساحل صدف ، سینماهای چهار بعدی و پنج بعدی ، تالاب استیل عباس‌آباد ، باغ ملی ، پارك ساحلی شریعتی ، روستای توریستی دربند و مناطق شهرك هجرت و خانه‌های آسیاب. اماكن زیارتی و تاریخی شهرستان نظیر: بقعه امامزادگان ابراهیم و قاسم (ع) (از نوادگان امام موسی كاظم (ع) ) ، بقعه شیخ محمود خیوی در روستای عنبران ،بقعه پیرقطب الدین در روستای باغچه سرا و مدرسه تاریخی حكیم نظامی ، ساختمان قدیمی گمرك و باغ چای جزو مناطق پرگردشگر در ایام نوروز محسوب می شود.ك/3

7105 / 535/695