۱۱ فروردین ۱۳۹۲، ۰:۲۳
کد خبر: 80597537
T T
۰ نفر
يك ميليون مسافر بين قشم و بندرعباس تردد كردند

قشم - قائم مقام ستاد دائمي تسهيلات سفرهاي قشم گفت: از25 اسفند 91 تا نهمين روز از بهار 92 بيش از يك ميليون مسافر از طريق شناورهاي دريايي بين قشم و بندرعباس و بالعكس تردد كردند.

'فرزین حقدل' روز شنبه در گفتگو با ایرنا افزود: یك میلیون و 10 هزار و 855 مسافر طی مدت یاد شده از طریق اسكله های بهمن، شهید ذاكری و لافت جزیره قشم و همچنین اسكله های پهل، حقانی و باهنر بندرعباس توسط شناورهای حمل مسافر و خودرو در مسیر قشم به بندرعباس و بالعكس تردد كردند.

وی خاطرنشان كرد: 529 هزار و 459 مسافر در قالب چهارهزار و 154 سفر دریایی از طریق اسكله های حقانی، باهنر و پهل وارد جزیره ی قشم شدند كه بیشترین جا به جایی این مسافران از طریق اسكله پهل به اسكله لافت با حمل خودرو مسافران توسط شناورهای لندینگ كرافت و كمترین آن نیز از طریق اسكله باهنر به اسكله بهمن به عنوان اسكله های شرایط اضطراری صورت گرفته است.

به گفته قائم مقام ستاد دائمی تسهیلات سفرهای قشم همچنین طی این مدت 481 هزار و 396 مسافر در قالب سه هزار و 907 سفر دریایی از طریق اسكله های لافت، شهید ذاكری و بهمن از جزیره قشم به سمت بندرعباس منتقل شده اند.

وی از ورود 93 هزار و 626 خودور مسافران نوروزی توسط شناورهای ویژه حمل خودرو طی مدت یاد شده خبر داد و گفت: بیش از 70 درصد مسافران نوروزی قشم با استفاده از خودروهای شخصی به این جزیره در جنوب ایران سفر كرده اند.

'حقدل' همچنین گفت: طی این مدت 84 هزار و 50 دستگاه خودرو ساكنان جزیره قشم و مهمانان نوروزی نیز توسط شناورهای لندینگ كرافت از طریق اسكله لافت در جزیره قشم به اسكله پهل در بندر خمیر استان هرمزگان منتقل شده اند.

وی با ستایش از عملكرد رییسان و نیروهای تلاشگر كمیته های 14 گانه ستاد تسهیلات سفرهای قشم بر ارایه خدمات هرچه بهتر به انبوه مهمانان و گردشگران جزیره قشم تا پایان تعطیلات نوروزی تاكید كرد.ك/3

1871/668