۱۳ فروردین ۱۳۹۲، ۶:۱۳
کد خبر: 80599008
T T
۰ نفر
تخليه دهها واحد مسكوني پس از نشت خط لوله نفت در آمريكا

نيويورك – به دنبال نشت هزاران بشكه نفت خام از يك خط لوله نفتي كه به آلودگي در بخش هاي بزرگي از ايالت آركانزاس آمريكا انجاميده است، مقام هاي اين ايالت دستور تخليه دهها خانه را صادر كردند.

به گزارش ایرنا میزان آلودگی ناشی از نفت خام در منطقه به حدی بوده كه مقام ها در این ایات ناگزیر شده اند چند محله و دهها خانه مسكونی را تخلیه نمایند.

شركت نفتی اكسون موبایل با اذعان به نشت هزاران گالن نفت در آركانزاس اعلام كرده است كه تلاش می كند همه آثار آن را پاكسازی نماید.

بنا به گزارش شبكه سی بی اس، مردم منطقه به دلیل بوی آزار دهنده و آسیب زیست محیطی ناشی از نشت نفت از خط لوله انتقال نفت خام سنگین كانادا بسیار عصبانی هستند.

این خط لوله روزانه 90 هزار بشكه نفت را از كانادا به خاك آمریكا منتقل می كند.

علت نشت نفت هنوز مشخص نیست؛ اما به نگرانی كنشگران زیست محیطی در امریكا درباره طرح ساخت خط لوله كیستون ایكس.ال برای انتقال نفت كانادا به آمریكا دامن زده است.

در صورت ساخت، خط لوله كیستون ایكس.ال قرار است نفت خام تولیدی كانادا را به جنوب آمریكا رسانده تا در پالایشگاهی در ایالت تگزاس تصفیه شود.

با توجه به آلودگی های بالای ناشی از تولید نفت خام ماسه ای در كانادا، اتحادیه اروپا این نوع نفت خام را مخرب برای محیط زیست توصیف كرده است و بسیاری از طرفداران محیط زیست در آمریكا نیز به همین دلیل، با ساخت خط لوله كیستون ایكس.ال مخالفند.

شركت های نفتی در آمریكا كه نفوذ گسترده در دولت و كنگره دارند، انتقادهای فعالان محیط زیست را رد كرده و می گویند با ساخت این خط لوله 20 هزار شغل جدید در این كشور ایجاد خواهد شد.

در هفته های اخیرا شهرهای آمریكا شاهد برگزاری راهپیمایی های بزرگ در مخالفت با ساخت خط لوله كیستون ایكس.ال بوده است.

اروپام 2251 **1908