۱۵ فروردین ۱۳۹۲، ۱۱:۵۸
کد خبر: 80600596
T T
۰ نفر
يك ميليون و يكصد هزار مسافر نوروزي از شهرستان آستارا ديدن كردند

آستارا - فرماندار آستارا از افزايش 30 درصدي ورود مسافران نوروزي به اين شهرستان خبر داد و گفت: در تعطيلات عيد امسال، يك ميليون و يكصد هزار مسافر نوروزي از آستارا ديدن كردند.

'كیوان اسدپور' روز پنجشنبه در مصاحبه با خبرنگار ایرنا با اشاره به ادامه ورود مسافران نوروزی به آستارا گفت: امسال آمادگی برای پذیرش و اسكان مسافران نوروزی در این شهرستان در حد مطلوب فراهم شد.

وی افزود: تعداد مسافران نوروزی ورودی به شهرستان آستارا از آخرین روزهای سال قبل آغاز و در چهار روز نخست سال 92 به حداكثر خود رسید.

وی بیان كرد: اغلب مسافران نوروزی شهرستان آستارا در هتل ها ، متل ها ، مهمانپذیرها ، مهمانسراها ، مسافركاشانه ها ، مدارس ، كمپینگ های اقامتی و حاشیه بلوارها و برخی پارك ها اسكان یافتند.

اسدپور علت افزایش آمار ورودی مسافران نوروزی امسال شهرستان آستارا را مطلوب و مساعد بودن شرایط جوی و جا افتادن فرهنگ مسافرت و نیز وجود جاذبه هایی نظیر بازارچه مرزی آستارا ذكر كرد.

وی اظهار كرد: برابر آمار موثق ، در ایام تعطیلات قبل و بعد از عید در هوایی بهاری ، هزاران نفر از هموطنان به این شهرستان سفر كرده و با حضور در بازارچه مرزی و ساحلی آستارا به خریدهای نوروزی پرداختند.

وی وضعیت اسكان ، اطلاع رسانی و ارایه خدمات در ستادهای تسهیلات سفرهای نوروزی شهرستان را مطلوب و مورد قبول ارزیابی كرد و گفت: در تعطیلات چند روز گذشته خوشبختانه با وجود كثرت مسافرت نوروزی امسال ، حوادث جاده ای حادی در سطح شهرستان آستارا رخ نداد.

اسدپور چهارم فروردین ماه را روز پیك مسافرت های نوروزی آستارا در سال جاری اعلام كرد و گفت: در این روز بالغ بر 50 هزار نفر گردشگر وارد شهرستان شده و با حضور در بازارچه ساحلی و مرزی و سایر اماكن تفریحی به تعطیلات گذرانی پرداختند.

به گزارش ایرنا ، امسال برای اسكان مسافران نوروزی فرهنگی 18 واحد مدرسه آستارا پیش بینی شده و 20 واحد مسجد نیز برای ارایه خدمات عمومی به خصوص ادای فریضه نماز مسافران آماده سازی شده است.

علاوه بر این ، برای اسكان مطلوب مسافران سه واحد كمپ اقامتی به اضافه هشت واحد هتل و مهمانپذیر موجود شهرستان بهسازی شده و ارایه خدمات آنها آغاز شده است.

طبیعت زیبای اطراف دریاچه استیل ، باغ پرندگان در ورودی شهر ، پارك حیات وحش ، نوار ساحلی آستارا ، بازارچه مرزی و ساحلی ، منطقه زیبای دربند ، گردنه حیران ، باغ چای عباس آباد ، بهشت كاكتوسها ، آبشار لاتون ، حوضچه های طبیعی لاتون ، منطقه بهارستان و آبگرم كوته كومه در كنار بقعه پیر قطب الدین صفوی ، قلعۀ شیندان یا سندان ، بقعه امام زاده سیدابراهیم و سیدقاسم در هفت كیلومتری جنوب آستارا از جمله جاذبه های شهرستان آستارا محسوب می شود كه همه ساله مسافران زیادی را راهی این گوشه از كشورمان می كند.

شهرستان آستارا در ایام تعطیلات نوروز سال 91 با پذیرایی از 820 هزار نفر مسافر و گردشگر نوروزی ، پس از لاهیجان دومین شهر استان گیلان در پذیرایی از مسافرن و گردشگران نوروزی بود.

وجود یك هزار و 200 واحد تجاری در بازارچه مرزی آستارا و وجود سواحل و طبیعت بكر و نیز واقع شدن در مسیر تردد شمالغرب كشور مهمترین دلایل موثر در افزایش تعداد مسافران ورودی به شهرستان آستاراست.ك/3

535/695