۱۹ فروردین ۱۳۹۲، ۹:۳۳
کد خبر: 80604603
T T
۰ نفر
تهيه طرحهاي جامع وتفضيلي ازمهمترين برنامه هاي حوزه شهرسازي زنجان است

زنجان - مديرشهرسازي ومعماري اداره كل راه و شهرسازي استان زنجان گفت: تهيه طرحهاي جامع و تفصيلي از مهمترين برنامه هاي حوزه شهرسازي اين اداره كل در سال جديد است.

عباسعلی فلاح روز دوشنبه بابیان اینكه تهیه طرح های جامع و تفصیلی برای شهرها از برنامه های مهم حوزه شهرسازی و معماری این اداره كل است، افزود: فرآیند بررسی، تایید و ابلاغ این طرح ها بسیار زمان بر است.

وی با اشاره به اینكه طرح های جامع و تفصیلی شهرهای دندی، آببر، هیدج و صائین قلعه كه از سال 87 قرارداد آن منعقد شده بود، پس از طی مراحل بررسی و تایید، با تصویب شورای عالی شهرسازی و معماری سال گذشته ابلاغ شد.

فلاح تهیه طرح های جامع و تفصیلی شهرهای ارمغانخانه، زرین رود، چورزق و سهرورد را نیز از دیگر برنامه های اولویت دار این حوزه اعلام كرد.

وی ادامه داد : برای شهرهای سلطانیه، قیدار و خرمدره نیز كه دارای طرح جامع هستند، در سال جاری طرح تفصیلی تهیه خواهد شد.

مدیرشهرسازی و معماری اداره كل راه و شهرسازی استان زنجان گفت: طرح های جامع و تفصیلی شهرهای استان در مجموع با اعتباری بالغ بر شش میلیارد ریال در دست تهیه است.

فلاح خاطرنشان كرد: هم اكنون از مجموع 19 شهر استان زنجان، برای چهار شهر طرح های تفصیلی یا جامع دردست تهیه است.

وی تهیه طرح جامع برای شهر زنجان را بسیار مهم ارزیابی كرد و افزود: برای تهیه طرح جامع شهر زنجان جلسات متعددی برگزار شده و نقشه پایه آن پس از مطالعه و بررسی های مكرر به تایید رسیده است.

فلاح تصریح كرد: امسال تلاش می شود پس از تایید و تصویب این طرح توسط شورای عالی شهرسازی و معماری كشور ابلاغ كرده و به مرحله اجرا برسد.

مدیر معماری و شهرسازی اداره كل راه و شهرسازی استان زنجان گفت : طرح جامع عموماً 10 ساله تهیه می شوند و باید در این مدت مورد بازبینی قرار گیرند.

وی در پایان با تاكید بر لزوم اجرای طرح محور داوود قلی _ دلجویی براساس سیما و منظر شهری افزود: پس از بررسی موانع و مشكلات اجرای این طرح در كمیته فنی و برگزاری جلسه كمیسیون ماده 5 در اواخر اردیبهشت سالجاری برای اجرا ابلاغ خواهد شد.

596/522