۱۹ فروردین ۱۳۹۲، ۱۰:۴۵
کد خبر: 80604758
T T
۰ نفر
61 پرونده قضايي براي متصرفان اراضي ملي در غرب مازندران تشكيل شد

نوشهر - مديركل منابع طبيعي و آبخيزداري غرب مازندران گفت: 61 پرونده قضايي پارسال براي متصرفان و تخريب كنندگان اراضي جنگلي و مرتعي اين منطقه تشكيل شد.

'اسحاق عطایی' روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این متخلفان در مجموع بیش از 86 هزار متر مربع از زمین‌های جنگلی و در حدود 36 هزار متر مربع مراتع غرب مازندران را تصرف و تخریب كردند.

وی اظهار داشت: این اقدام در چارچوب ماده 55 قانون حفاظت و بهره‌برداری از جنگل‌ها و مراتع و همچنین ماده 690 قانون مجازات اسلامی صورت گرفته است.

عطایی با اشاره به برداشت غیرمجاز 62 هزار و 444 متر مكعب مخلوط از اراضی ملی منطقه یادآور شد: برای متخلفان این بخش نیز 24 پرونده قضایی تشكیل شد.

مدیركل منابع طبیعی و آبخیزداری غرب مازندران ادامه داد: این نهاد همچنین 538 هزار و 917 متر مربع از اراضی جنگلی و مرتعی را در اجرای تبصره ذیل ماده 55 قانون حفاظت از جنگل‌ها از دست متصرفان خارج كرده است.

وی تاكید كرد: در اجرای احكام قضایی صادر شده مربوط به تصرفات سابقه‌دار كه برخی متعلق به سال‌ها پیش بود، در مجموع 148 هزار و 619 متر مربع از اراضی ملی خلع ید شد.

به گفته وی تشكیل 140 فقره پرونده قضایی جهت جلوگیری از تصرف اراضی ملی و خلع ید نشانگر حساسیت این موضوع و لزوم برخورد قاطع با متخلفان است.

عطایی با اشاره به این‌كه قطع درختان جنگلی بدون كسب مجوز از ادارات منابع طبیعی ممنوع است، گفت: امسال در مجموع برای قطع چهار هزار و 768 اصله درخت و درختچه، تعداد 136 پرونده قضایی تشكیل شد.

وی افزود: حفاظت از اراضی ساحلی در چارچوب وظایف یگان حفاظت قرار دارد و بر این اساس 39 پرونده برای متصرفان اراضی ساحلی و كسانی كه با برداشت غیر مجاز سنگ و مخلوط از سواحل به طبیعت آسیب وارد می‌كنند، تشكیل شد.

عطایی با قدردانی از همكاری دستگاه قضایی و نیروی انتظامی و بسیج گفت: خلع ید و برخورد با متجاوزان عرصه‌های ملی و منابع طبیعی مستلزم همكاری تمام بخش‌های مربوط است.

حوزهٔ منابع طبیعی و آبخیزداری استان مازندران ـ نوشهر با 313 هزار هكتار جنگل و 197 هزار هكتار مرتع از رُویان تا رامسر را پوشش می‌دهد. ك/3

7517/621/1654