۲۱ فروردین ۱۳۹۲، ۸:۴۷
کد خبر: 80607917
T T
۰ نفر
مشاركت در امر مدرسه سازي در خوي به يك فرهنگ تبديل شده است

خوي، اروميه - رييس مجمع خيرين مدرسه ساز خوي گفت: مشاركت در امر مدرسه سازي در اين شهرستان به يك فرهنگ تبديل شده است.

علی رهنمون روز چهارشبنه در گفت و گو با خبرنگاران اظهار كرد: هم اكنون بیش از سه هزار نفر در كار خیر مدرسه سازی در این شهرستان فعال هستند.

وی افزود: در حال حاضر شش مدرسه با 30 كلاس درس در خوی در حال احداث است كه 90 درصد كارهای اجرایی این مدارس به اتمام رسیده و برای تكمیل آنها منتظر اعتبارات اداره كل تجهیز و نوسازی مدارس استان هستیم.

رهنمون گفت: تاكنون خیرین مدرسه ساز خویی اقدام به ساخت 56 مدرسه با 285 كلاس درس در مناطق شهری و روستایی این شهرستان كرده و تحویل اداره آموزش و پرورش خوی داده اند.

وی اضافه كرد: خیرین مدرسه ساز این شهرستان علاوه بر ساخت این تعداد مدرسه، بیش از 83 هزار مترمربع زمین به طور رایگان نیز جهت ساخت مدرسه در اختیار این مجمع قرار دادند.

رییس مجمع خیرین مدرسه ساز خوی افزود: در یك سال گذشته خیرین مدرسه ساز در این شهرستان بیش از 60 میلیارد ریال در این امر خیر سرمایه گذاری كردند.

وی گفت: با بهره برداری از این مدارس بیش از یك هزار مترمربع به مساخت فضاهای آموزشی شهرستان خوی افزوده می شود.

فریبرز اسمعیل زاده مدیركل تجهیز و نوسازی مدارس آذربایجان غربی هم در این نشست خبری گفت: در سال های اخیر مشاركت های خیرین مدرسه ساز خویی در ایجاد فضاهای آموزشی رو به افزایش بوده و این شهرستان با بیش از 30 درصد مشاركت های خیرین در ایجاد و احداث فضاهای آموزشی رتبه اول را در آذربایجان غربی دارد.

7128/581