۲۱ فروردین ۱۳۹۲، ۱۴:۴۲
کد خبر: 80608910
T T
۰ نفر

ايران و روسيه بر توسعه همكاري هاي دوجانبه تاكيد كردند

۲۱ فروردین ۱۳۹۲، ۱۴:۴۲
کد خبر: 80608910
ايران و روسيه بر توسعه همكاري هاي دوجانبه تاكيد كردند

مسكو -'محمدرضا مرشدزاده' مديركل كشورهاي مشترك المنافع و قفقاز وزارت امور خارجه جمهوري اسلامي ايران با 'ضمير كابولوف' مديركل اداره منطقه اي وزارت امور خارجه روسيه ديدار و دو طرف در خصوص جزئيات همكاريها و راههاي توسعه آنها و روابط دوجانبه و برنامه هاي آتي مناسبات دو كشور گفتگو كردند.

به گزارش ایرنا، مرشد زاده روز چهارشنبه در این دیدار با مثبت خواندن روند مناسبات ایران و روسیه در سال گذشته، به سفرها و رایزنی های مقامات دو كشور اشاره كرد.

وی ضمن با اهمیت توصیف كردن سند امضاء شده در پایان دهمین نشست كمیسیون مشترك همكاری های دو كشور در مسكو، آخرین اقدامات صورت گرفته از سوی طرفین برای اجرایی كردن این سند در حوزه همكاری های انرژی، حمل و نقلی، استانی، سفرهای متقابل مقامات دو كشور و دیگر موارد مورد علاقه را با طرف روس مورد بررسی قرار داد.

مقام وزارت امور خارجه كشورمان در این دیدار همچنین در خصوص روند همكاری های دو كشور درخصوص مسائل مهم منطقه و جهان از جمله افغانستان و سوریه با طرف روس به بحث و تبادل نظر پرداخت.

كابلوف نیز در این دیدار با ابراز خرسندی از روند مناسبات دوجانبه و همچنین رایزنی مستمر مقامات دو كشور با یكدیگر، همكاریهای ایران و روسیه را در زمینه های مختلف با اهمیت خواند و بر اجرای توافقات انجام شده تاكید كرد.

مدیركل كشورهای مشترك المنافع و قفقاز وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران روز دوشنبه 19 فروردین ماه به دعوت همتای روس خود برای یك دیدار دو روزه وارد مسكو شد.

مرشدزاده در ادامه رایزنی های خود با مقامات روس با مدیران ادارات قفقاز و آسیای مركزی وزارت خارجه روسیه بطور جداگانه دیدار و در خصوص مسائل مورد علاقه با آنها گفت و گو و رایزنی كرد.

دهمین نشست كمیسیون مشترك همكاری های ایران و روسیه روز 24 بهمن ماه در مسكو به ریاست 'علی اكبر صالحی' وزیر امور خارجه كشورمان و 'آلكساندر نوواك' وزیر انرژی روسیه برگزار شد.

در این نشست، مقامهای دولتی دو طرف راههای توسعه همكاریهای دوجانبه در حوزه های مختلف را بررسی كردند.

كارشناسان معتقدند پس از این نشست، سطح همكاریها و روابط ایران و روسیه تحرك بیشتری یافته است.

اروپام/2242**518**1337