۲۴ فروردین ۱۳۹۲، ۱۸:۳۵
کد خبر: 80613061
T T
۰ نفر

دارالعباده يزد رخت عزا بر تن كرد

۲۴ فروردین ۱۳۹۲، ۱۸:۳۵
کد خبر: 80613061
دارالعباده يزد رخت عزا بر تن كرد

يزد - دارالعباده يزد در رثاي بانوي دوسرا حضرت فاطمه زهراء (س) روز شنبه رخت عزا بر تن كرد و سياپوش شد .

به گزارش خبرنگار ایرنا ، مردمان مومن و ولایتمدار یزد و مناطق تابعه در آستانه سالروز شهادت مظلومانه زهرای مرضیه (س) با پوشیدن لباس مشكی و سیاه پوش كردن هر كوی و برزن شور فاطمی آفریدند .

نصب بیرق های عزا در هر تكیه ، حسینیه و مسجد و برپایی مجالس و محافل عزاداری و سوگواری در رثای سرور زنان دو عالم در جای جای این استان مومن پرور به چشم می خورد .

مردم استان یزد در ایام شهادت صدیقه طاهره ، حضرت فاطمه زهراء (س) با برپایی مجالس روضه خوانی و جلسات وعظ ، خطابه ، پرسش و پاسخ و سخنرانی در تبیین سیره و شخصیت و همچنین ذكر مصائب اهل بیت عصمت و طهارت (ع) ، اوج ولایتمداری خود را نشان می دهند .

از برنامه های مهم دیگری كه طی سال های اخیر در ایام شهادت حضرت فاطمه زهراء (س) در سطح دارالعباده یزد صورت می گیرد می توان به راه اندازی دستجات متعدد عزاداری در مناطق مختلف اشاره كرد.

انجام مسابقات مختلف فرهنگی ، برگزاری نمایشگاه ها در بیان مظلومیت غریب مدینه و همچنین تهیه و توزیع شرح چهل حدیث فاطمی در رفتارهای فردی و اجتماعی و مسابقه پیام یاس نبوی در شرح خطبه فاطمی (س) ازدیگر برنامه های ایام فاطمیه یزد است .

شور و شوق گسترده حضور جوانان یزدی در برگزاری برنامه های مختلف و مشاركت آنها در انجام ایام فاطمیه و شهادت زهرای مرضیه (س) قابل توجه می باشد .

اعزام مبلغان به مناطق مختلف و بخصوص روستاها برای انجام سخنرانی و تبیین شخصیت و سیره نورانی حضرت فاطمه اطهر (س) نیز جزء برنامه های این ایام حزن و اندوه در یزد است .

معاون فرهنگی سازمان تبلیغات اسلامی استان یزد با تسلیت شهادت یاس نبوی گفت: مردمان دارالعباده یزد از قدیم الایام اهمتام ویژه ای به برگزاری ایام فاطمیه دارند .

حجت الاسلام والمسلمین ' علی كارگر ' روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در ایام شهادت حضرت زهرای مرضیه در یزد دارالعباده شور عاشورایی برپا می شود .

وی خاطر نشان كرد: سازمان تبلیغات اسلامی و سایر دستگاه های فرهنگی و آموزشی با همكاری هم برای برگزاری برنامه های ایام شهادت خیلی فعالیت دارند .

این مسئول با اشاره به مظلومیت و نقش حضرت فاطمه زهراء (س) در دفاع از حریم ولایت به برگزاری هرچه بهتر فاطمیه تاكید و از تمامی مردم و بانوان اسلامی خواست تا در عمل در جهت تحقق خواسته های بانوی نمونه اسلام گام بردارند .ك3

7536/1968