۲۵ فروردین ۱۳۹۲، ۱۲:۳۷
کد خبر: 80613591
T T
۰ نفر
ارتقاي بهره وري بقاع متبركه زمينه ساز حماسه اقتصادي و سياسي است

زنجان- مدير كل اوقاف و امور خيريه استان زنجان، گفت: ارتقاي بهره وري موقوفات و بقاع متبركه زمينه ساز حماسه اقتصادي و سياسي است

به گزارش ایرنا، حجت الاسلام علی باقری، روز یكشنبه در مراسم كلنگ زنی طرح توسعه امامزاده سید ابراهیم(ع)، افزود: بهره گیری از ظرفیت های بقاع متبركه و موقوفات سهم بسزایی در تحقق اهداف نامگذاری سال دارد.

وی، یادآورشد: طی چند سال گذشته توجه به ظرفیت های بقاع و موقوفات سهم بسزایی در جذب و گسترش معارف دینی و معرفتی داشته است.

حجت الاسلام باقری،افزود: امسال 57 برنامه فرهنگی و دینی این اداره كل در حوزه های مختلف برنامه ریزی شد كه طرح 'آرامش بهاری در امامزدگان' ویژه ایام نوروز با شكوه بیشتری برگزار شد.

وی، اظهار كرد: طرح آرامش بهاری در 39 بقعه و مراسم تحویل سال نیز در 12 امامزاده با حضور گسترده مردم برگزار شد.

مدیر كل اوقاف و امور خیریه استان زنجان، گفت: تعطیلات نوروز امسال 750 هزار زائر از امامزاده گان و بقاع متبركه این استان بازدید كردند.

وی، همچنین به طرح توسعه قیدار نبی (ع)‌شهرستان خدابنده اشاره و اظهار كرد: 350 متر مربع به فضای فعلی این مكان افزوده شده كه به زودی مورد بهره برداری قرار می گیرد.

حجت الاسلام باقری، افزود: با اقدامات صورت گرفته 10 هزار متر مربع نیز به فضای فعلی امامزاده سید ابراهیم(ع) اضافه شده است.

عضو هیات مدیره امامزاده سید ابراهیم(ع) زنجان نیز گفت: طرح توسعه امامزاده سید ابراهیم(ع) در زمینی به مساحت 30 هزار و 940 متر مربع و با اعتباری بالغ بر 300 میلیارد ریال احداث می شود.

اصغر ایرانلو، افزود: بخش های مختلفی در طرح توسعه امام زاده سید ابراهیم(ع) در نظر گرفته شده كه هر فاز آن به تنهایی قابلیت اجرایی دارد.

وی، یادآورشد: بهره برداری از فازهای مختلف تحولی اساسی را در حوزه فرهنگی و دینی استان ایجاد خواهد كرد.

522/7320