۲۷ فروردین ۱۳۹۲، ۱۲:۱۷
کد خبر: 80616245
T T
۰ نفر
رژه روز ارتش جمهوري اسلامي در بلوار امام كرمانشاه برگزار مي شود

كرمانشاه - فرمانده قرارگاه عملياتي منطقه غرب ارتش از برگزاري آيين رژه روز ارتش جمهوري اسلامي (29 فروردين) در بلوار امام خميني (ره) شهر كرمانشاه خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، امیر سرتیپ 'منوچهر كاظمی' روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگاران افزود: یگان های پیاده و موتوری ارتش جمهوری اسلامی منطقه غرب همراه با نیروهای سپاه، بسیج و انتظامی در ساعت هشت و 30 دقیقه صبح روز پنجشنبه، توانایی ها و آمادگی رزمی و دفاعی خود را نشان خواهند داد.

وی همچنین از نمایش چتربازی از سوی چتربازان تیپ هوابرد 55 شیراز در این روز به عنوان یكی دیگر از برنامه های جانبی رژه روز ارتش یاد كرد و گفت: همزمان با شهر كرمانشاه در شهرهای اسلام آبادغرب و سرپل ذهاب نیز رژه روز ارتش برگزار خواهد شد.

امیر سرتیپ كاظمی افزود: روز چهارشنبه 28 فروردین آیین عطرافشانی و گلباران مزار شهدای ارتش با حضور عموم مردم و نیروهای نظامی و انتظامی استان در گلزارهای شهدا برگزار می شود ضمن اینكه در همین روز ارتشیان با خانواده های شهدا، نماینده ولی فقیه در استان و استاندار كرمانشاه نیز دیدار می كنند.

حضور ارتشیان در آیین نماز جمعه و تقدیر از جانبازان و همرزمان ارتشی از دیگر برنامه های روز ارتش است كه فرمانده قرارگاه عملیاتی منطقه غرب ارتش به آنها اشاره كرد.

وی در بخشی دیگر از سخنان خود به تدبیر امام راحل مبنی بر نامگذاری 29 فروردین بنام روز ارتش و نقشی كه این تصمیم مدبرانه در تثبیت و پشتیبانی از ارتش داشت اشاره كرد و افزود: اكنون بعد از 34 سال با رشادت هایی كه ارتش در دفاع از عرصه های مختلف انقلاب و بخصوص جنگ هشت ساله داشت، به درایت و تدبیر حضرت امام (ره) بیشتر پی می بریم.

امیر سرتیپ كاظمی گفت: در وصف رشادت های ارتش كافی است به تقدیم 48 هزار شهید از سوی این نیرو برای دفاع از كیان انقلاب و كشور اشاره كنیم ضمن اینكه ارتش استان كرمانشاه نیز پنج هزار و 500 شهید، هفت هزار و 11 جانباز و دو هزار و 725 آزاده تقدیم انقلاب و نظام اسلامی كرده است.ك/2

571/567