۷ اردیبهشت ۱۳۹۲، ۱۵:۳۶
کد خبر: 80632126
T T
۰ نفر
نخستين آزمايشگاه گياهان دارويي كشور در شهركرد ساخته مي شود

شهركرد- معاون فرهنگي دانشگاه آزاد اسلامي واحد شهركرد از ساخت نخستين آزمايشگاه تخصصي تحقيقات و پژوهش هاي علوم قرآني كشور با محوريت گياهان دارويي در اين دانشگاه خبر داد.

' باقر حیدری' روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا گفت: این آزمایشگاه تخصصی به منظور مطالعه و تبیین نقش تاثیر داروهای گیاهی بر درمان بیماری های ساخته می شود.

وی افزود: ساختمانی به مساحت 150 متر مربع در امور فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی واحد شهركرد برای این آزمایشگاه در نظر گرفته شده است.

حیدری اضافه كرد:برای تجهیز آزمایشگاه تحقیقات و پژوهش های علوم قرآنی این دانشگاه، اعتباری بیش از 20 میلیارد ریال نیاز آست كه 50 درصد آن را دانشگاه آزاد شهركرد و 50 درصد دیگر را سازمان تبلیغات اسلامی، حوزه علمیه و اداره كل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان می پردازند.

معاون فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی واحد شهركرد افزود: بیش از800 حدیث از كتاب های فقهی در خصوص اثرات داروهای گیاهی استخراج شده است و نخستین آزمایش تجزیه مولكولی بر روی گیاه دارویی سیاه دانه از سوی هشت عضو هیات علمی و 40 دانشجوی رشته های شیمی و بیوشیمی این دانشگاه مورد بررسی و آزمایش قرار گرفته است.

وی تصریح كرد: نتایج حاصل شده از این آزمایش تا یك ماه آینده مشخص و برای بررسی و ثبت به وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكی ارسال می شود.

حیدری گفت:بررسی بر روی گیاهان دارویی زود بازده و گیاهان موجود در استان چهارمحال و بختیاری در الویت این تحقیقات قرار دارد و پس از تایید و ثبت نتایج یافته ها از سوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكی، داروی گیاهی مورد نظر به تولید انبوه می رسد.

حیدری یكی از شاخص ترین بخش های این آزمایش ها را تاثیر و اثبات علمی تاثیر داروهای گیاهی بر درمان برخی از بیماری ها عنوان كرد و افزود: با تولیدات انبوه گیاهان دارویی، بخش عمده ای از مشكلات اشتغال جوانان متخصص جویای كار نیز برطرف می شود.

7364/547