۷ اردیبهشت ۱۳۹۲، ۱۷:۳۳
کد خبر: 80632302
T T
۰ نفر
صفوي: آمريكايي ها به دنبال سرنگوني دولت سوريه، قبل از انتخابات ايران هستند

تهران- « يحيي صفوي» گفت: دشمنان خارجي مانند آمريكا و صهيونيست ها كه دشمنان قسم خورده انقلاب اسلامي هستند به همراه برخي كشورهاي عربي و تركيه به دنبال وارد كردن فشار به سوريه هستند تا حكومت آن را قبل از انتخابات ايران سرنگون كنند.

دستیار و مشاور عالی فرماندهی معظم كل قوا روز شنبه در بیست و هفتمین سالگرد شهادت سردار سرلشگر پاسدار «حسن شفیع‌زاده» فرمانده توپخانه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی این مطلب را بیان كرد.

وی افزود: حماسه مهمترین دوران تمدنی یك ملت و دوران ترقی ، كمال و استقلال هر ملتی است؛ مانند حماسه دفاع مقدس كه در این حماسه امام (ره) بزرگوار و ملت بزرگ ایران پیروز نهایی شدند.

وی افزود: نقش سرداران و فرماندهانی چون سردار شفیع‌زاده، باكری‌ها، یاغچیان ها ، تجلایی ها و دیگر شهدای گرانقدر دفاع مقدس در پیروزی جنگ تحمیلی ناشی از تاسی این عزیزان به راه و رسم امام حسین (ع) و دستاوردهای قیام عاشورا بود كه توانست ملت و كشور ایران اسلامی را در جهان عزتمند و سرافراز كند.

صفوی تصریح كرد: این فرماندهان تاثیرگذار بر جریان جنگ‌ تحمیلی عراق علیه ایران از جنس مردم بودند و با داشتن ویژگی‌های ‌نظیر آینده‌ نگری، ولایتمداری، تدین و انقلابی بودن با تفكر راهبردی خود كشور را از آسیب تجزیه طلبی نجات دادند.

وی در زمینه تفكر و عملكرد سردار سرلشگر شهید شفیع‌زاده نیز گفت: تفكر راهبردی، قدرت عقلانی، كادرسازی و استعدادیابی، مدیریت قوی و ولایتمداری از خصوصیات مهم و بارز این سردار رشید اسلام بود كه توانست نقش تعیین‌ كننده‌ای در جریان جنگ تحمیلی داشته باشد.

وی افزود: شهید شفیع‌ زاده با ایمان به خدا و مدیریت راهبردی، همزمان با دفاع مقدس توانست دانشكده توپخانه را تاسیس و به كادرسازی و تربیت فرماندهان توپخانه و سازماندهی بیش از هفت گروه توپخانه بپردازند.

صفوی با تاكید بر این كه بسیاری از یافته‌های علمی كنونی در ایران اسلامی حاصل تفكرات شهدایی همچون شفیع‌زاده است، گفت: اگر امروز جمهوری اسلامی به اوج پیشرفت، عظمت و اقتدار رسیده است مدیون خون پاك و مطهر شهداست.

وی تاكید كرد: شهید شفیع‌زاده فردی ولایتمدار بود كه تمام اعمال و رفتارهایش نیز منطبق با آموزه‌های ولایی و در امتداد ولایت ائمه اطهار (ع) استوار شده بود و این رفتار تحت تاثیر تفكر و عمل آیت الله شهید مدنی بود كه شهید شفیع زاده در ابتدا جزو محافظین آیت الله مدنی بود.

وی تصریح كرد‌: توسعه و پیشرفت‌های امروز در حقیقت محصول اراده‌هایی است كه شهدایی همچون شفیع‌زاده، روح اعتماد به نفس و خودباوری را به آنها تزریق كرد و در حوزه فناوری تسلیحاتی موجب اقتدار معنوی، عزت و عظمت انقلاب اسلامی ایران شد.

صفوی اظهار داشت: شهید شفیع‌زاده قبل از این كه یك فرمانده نظامی باشد، یك فرد اخلاقی و خودساخته بود كه ساده زیستی، گمنامی، تواضع و فروتنی از خصوصیات ویژه و بارز این شهید بود.

وی در ادامه به تلاش های آمریكا و رژیم صهیونیستی برای سرنگونی حكومت بشار اسد سوریه اشاره كرد و گفت: دشمنان قشم خورده خارجی انقلاب اسلامی ایران مانند آمریكا و صهیونیست ها، به همراه برخی كشورهای عربی و تركیه به دنبال وارد كردن فشار به سوریه هستند.

وی ادامه داد: آنها پول های زیادی را در این مسیر هزینه كرده و هزاران مزدور را به سوریه اعزام كرده اند و با پول های كشورهای عربی خصوصا قطر و عربستان سعودی به دنبال آن هستند كه اردن را نیز وارد جنگ با سوریه كنند.

سیام(1)**9103**1478