۹ اردیبهشت ۱۳۹۲، ۱۲:۵۰
کد خبر: 80634961
T T
۰ نفر

ايستگاه نقاشي در هفته زمين پاك در قم برگزار شد

۹ اردیبهشت ۱۳۹۲، ۱۲:۵۰
کد خبر: 80634961
ايستگاه نقاشي در هفته زمين پاك در قم برگزار شد

قم- مديرعامل سازمان مديريت پسماند از برگزاري ايستگاه نقاشي در هفته زمين پاك در قم خبر داد.

به گزارش ایرنا به نقل از سایت شهرداری قم، 'سید سیف الدین موسوی' در گفت وگویی افزود: در هفته زمین پاك این سازمان با مشاركت اداره كل حفاظت از محیط زیست استان نسبت به برپایی ایستگاه نقاشی و برنامه های آموزشی جهت دانش آموزان در سطح مدارس و بوستان شهید بنیادی اقدام كرد.

وی خاطرنشان كرد: حفاظت از محیط زیست یكی از بزرگترین دغدغه های امروز بشر است كه متاسفانه عدم توجه به زیرساخت های زیست محیطی در كنار رشد روزافزون صنعت به معضلی جدی برای كشورها تبدیل شده است.

وی بیان داشت: طرح ها و برنامه های مختلفی از سوی این سازمان در حال اجرا و برنامه ریزی است كه با آموزش و مشاركت شهروندان به مرور زمان در حال عملیاتی شدن است.

موسوی با اعلام برنامه های این سازمان گفت: طرح تفكیك از مبدا، طرح تفكیك در مقصد، آموزش كاهش تولید پسماند و استفاده از كیسه های بادوام پارچه ای جهت خرید و فرهنگ سازی در خصوص نحوه خرید، نگهداری و مصرف مواد غذایی از برنامه هایی است كه این سازمان نسبت به انجام آن اقدام كرده است.

وی ضمن درخواست از شهروندان به رعایت نكات زیست بوم اضافه كرد و افزود: در محیط زیستی كه میلیون ها نفر در آن زندگی می كنند و تك تك آنها در بوجود آوردن آلودگی و یا حفظ آن دخیل هستند، نمی توان یك سازمان را متولی حفظ محیط زیست دانست.

وی خاطر نشان كرد: آموزش دانش آموزان به عنوان گروه هدف به عنوان پایه و اساس آینده طرح های دراز مدت و از اهداف این سازمان است كه در هفته زمین پاك این مهم با برپایی كلاس ها و ایستگاه های نقاشی با موضوع زمین پاك، توزیع كتب آموزشی و مسابقه صورت پذیرفت.

موسوی یادآور شد: در احادیث و روایات متعدد از ائمه معصومین(ع) تاكید به نظافت و حفظ پاكیزگی به چشم می خورد و ما نیز می بایست با تاسی از ایشان نسبت به رعایت احكام اسلامی و موازین قانونی اقدام كرد تا شهری پاك و سالم داشته باشیم. ك/2

/7402/ 550/