۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۲، ۱۸:۰۱
کد خبر: 80637248
T T
۰ نفر
66 معلم نمونه آذربايجان غربي مورد تجليل قرار مي گيرند

اروميه - مدير كل آموزش و پرورش آذربايجان غربي گفت: همزمان با بزرگداشت هفته معلم از 66 معلم نمونه آذربايجان غربي تجليل مي شود.

ولی سمرقندی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگاران افزود: سه نفر از این معلمان نمونه كشوری و 63 نفر آنان نمونه استانی هستند كه با حضور معاونان وزیر آموزش و پرورش از آنان تجلیل می شود.

وی با اشاره به مقام شامخ معلم گفت: تعلیم و تربیت از شئون الهی است چرا كه سخن آغازین وحی الهی با انسان، دعوت به خواندن است.

سمرقندی با بیان اینكه خداوند متعال نخستین آموزگار بشر است اظهار كرد: همه آحاد جامعه باید در تشریح ابعاد مختلف مقام معلم بكوشند چراكه جامعه، همیشه و همه جا مدیون معلمین است.

مدیر كل آموزش و پرورش آذربایجان غربی با تشریح برنامه های هفته معلم گفت: در نخستین روز هفته معلم ' در دوازدهم اردیبهشت' كه با عنوان 'معلم، ایثار و شهادت' نامگذاری شده است برنامه های گوناگونی همچون همایش فرهنگیان بسیجی استان، غبارروبی مزار شهدا، دیدار با خانواده های شهدا و امام جمعه محترم ارومیه حجت السلام و المسلمین حسنی ترتیب داده شده است.

وی افزود: فرهنگیان استان در دومین روز هفته معلم كه مصادف با روز جمعه سیزدهم اردیبهشت است و با عنوان 'معلم، مدرسه و جامعه منتظر نام گذاری شده است در آیین عبادی سیاسی نمازهای جمعه مركز استان و شهرستان ها حضور پرشور خواهند داشت و مدیر كل استان و مدیران آموزش و پرورش شهرستان ها در این آیین سخنرانی خواهند كرد.

وی اظهار كرد: در روز چهارشنبه چهاردهم اردیبهشت كه با عنوان 'معلم، دانش آموز و تحكیم خانواده' نام گذاری شده است، آیین تجلیل دانش آموزان و اولیا از معلمان و فرهنگیان استان برگزار می شود.

سمرقندی ادامه داد: آیین تجلیل از معلمان نمونه استانی، روز یكشنبه پانزدهم اردیبهشت كه با عنوان 'معلم و شهید مطهری' نام گذاری شده در محل سالن امام علی (ع) نیروی انتظامی ارومیه برگزار می شود از معلم نمونه تجلیل خواهد شد.

مدیر كل آموزش و پرورش استان آذربایجان غربی ادامه داد: دیدار با خانواده های فرهنگیان پیشكسوت در روز دوشنبه شانزدهم اردیبهشت كه با عنوان 'معلم و پیشكسوت تعلیم و تربیت' مزین شده است در دستور كار است.

وی افزود: در روزهای هفدهم و هجدهم اردیبهشت كه به ترتیب با عناوین 'خدمات متقابل معلم و انقلاب اسلامی' و ' معلم، بصیرت و بیعت با ولایت در سال حماسه سیاسی و حماسه اقتصادی' نام گذاری شده اند، برنامه های مختلفی در سطح مدارس، شهرستان ها برگزار می شود كه دیدار با ریاست محترم جمهوری و مقام معظم رهبری از مهمترین این برنامه ها آنها هستند.

7125/583