۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۲، ۱۲:۴۱
کد خبر: 80641821
T T
۰ نفر

مسجد محور برنامه هاي فرهنگي هنري در جامعه باشد

۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۲، ۱۲:۴۱
کد خبر: 80641821
مسجد محور برنامه هاي فرهنگي هنري در جامعه باشد

مديركل فرهنگ و ارشاد اسلامي استان يزد گفت: كانون هاي فرهنگي هنري و مساجد بايد محور جامعه باشند و برنامه هاي فرهنگي هنري با محوريت مساجد اجرا شود.

به گزارش روز شنبه ایرنا بهرام عبدالحسینی، در نشست ستاد اوقات فراغت كانون های فرهنگی هنری مساجد كه با حضو معاونین این اداره كل برگزار شد، اظهارداشت: كانون های مساجد از ظرفیت و پتانسیل بالائی برای اجرای برنامه های فرهنگی هنری برخوردارند.

وی با اشاره به لزوم هم افزائی نیروها برای اجرای برنامه های فرهنگی و هنری خاطرنشان كرد: باید از نیرو و امكانات كانون های فرهنگی هنری مساجد در برنامه های مختلف استفاده شود.

عبدالحسینی افزود: برنامه های اوقات فراغت بستر مناسبی برای استفاده از ظرفیت كانون های فرهنگی هنری مساجد است بنابراین باید با همفكری و همكاری برنامه های شاخصی در مساجد اجرا و در جامعه جریان سازی كنیم.

وی ادامه داد: باید برنامه و طرح های مختلف و متنوع در زمینه اوقات فراغت در كانون های فرهنگی هنری مساجد اجرا شود تا شاهد جنب و جوش در كانون ها و سطح استان باشیم و مسجد محور برنامه های جامعه قرار گیرد.

مدیركل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد با اشاره به محوریت مساجد گفت: باید كانون های فرهنگی هنری مساجد طرح ها و برنامه های مختلفی داشته باشند تا اگر جوان یا نوجوانی خواستار شركت در برنامه های اوقات فراغت باشد اولین مكانی كه به ذهن وی می آید، مسجد باشد.

مسئول كانون مساجد استان یزد نیز در این نشست با ارائه گزارشی از برنامه های اوقات فراغت كانون های فرهنگی هنری مساجد گفت: كمیته های ستاد اوقات فرغت كانون های مساجد تشكیل شده است و از ظرفیت كانون های فرهنگی هنری در سال جاری بیشتر استفاده خواهد شد.

محسن رستگاری با اشاره به ارزشیابی و حمایت از مجریان طرح های اوقات فراغت گفت: با سازمان و نهادهای مختلف برای اجرای طرح های اوقات فراغت تفاهم نامه منعقد شده و این تفاهم نامه ها در اختیار كانون قرار گرفته است.

مسئول كانون مساجد استان یزد با اشاره به اینكه در این تفاهم نامه ها به شهرستان ها نیز توجه شده است افزود: با برخی اردوگاه های سطح استان نیز تفاهم نامه منعقد شده است تا كانون های فرهنگی هنری مساجد در اجرای دوره های اوقات فراغت از پتانسیل این اردوگاه ها نیز استفاده كنند.

رستگاری با بیان اینكه در سال جاری نیز طرح 1447 در كانون های فرهنگی هنری مساجد استان یزد برگزار می شود بیان كرد: شبكه رفاهی كانون های فرهنگی هنری مساجد برای هدف ارائه خدمات ارزانتر و اطلاع رسانی برنامه های كانون های فرهنگی هنری راه اندازی شده است.

وی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به برخی مشكلات در مساجد از تهیه جزوه ره توشه های آسمانی به عنوان راهنمای فعالیت در مساجد خبر داد.ك/2

7546/1968