۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۲، ۱۶:۰۷
کد خبر: 80642330
T T
۰ نفر
38 نفر در تعطيلات آخر هفته گذشته در جاده هاي گيلان مجروح شدند

رشت - سرپرست پليس راه فرماندهي انتظامي گيلان گفت: در تعطيلات آخر هفته گذشته در جاده هاي استان 38 نفر از هموطنان مجروح و هفت نفر كشته شدند.

سرهنگ مهیار رستگار عصر روز شنبه در گفتگو خبرنگار ایرنا اظهار كرد: بیشترین علت وقوع تصادفات عدم توجه به جلو، تجاوز به چپ و عدم رعایت حق تقدم است كه از این میان سهم عابرین و موتورسواران بیش از همه و قریب 75 درصد كشته‌شدگان را تشكیل داده است.

وی ادامه داد: متاسفانه این نشان از عدم توجه به مقررات راهنمایی و عدم رعایت نكات ایمنی از سوی راكبین موتور است.

سرپرست پلیس راه فرماندهی انتظامی گیلان افزود: بعد از موتورسواران بیشترین قشر آسیب‌پذیر در حوادث جاده‌ای، عابرین پیاده هستند كه مرگ دو نفر عابر پیاده طی 48 ساعت گذشته نشان از اهمیت رعایت نكات ایمنی در زمان عبور از عرض و طول جاده‌های برون شهری دارد خصوصا بزرگراه‌ها كه سرعت مجاز خودروها در این جاده‌ها بالاست و مكان‌های لازم برای عبور عابرین بسیار كم و به ناچار تردد عابرین از عرض گذرگاه‌های خطرناك صورت می‌پذیرد.

سرهنگ رستگار در پایان از همه رانندگان خواست با رعایت مقررات و احترام به حقوق دیگران رانندگی كنند و همچنین از موتورسواران و عابرین خواست تا نكات و موارد ایمنی را در حین عبور از جاده‌ها بكار ببرند تا شاهد كاهش حوادث این دو قشر نیز باشیم.ك/3

619/695