۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۲، ۱۴:۳۴
کد خبر: 80647162
T T
۰ نفر

بزرگترين مزايده الكترونيكي كشور برگزار مي شود

۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۲، ۱۴:۳۴
کد خبر: 80647162
بزرگترين مزايده الكترونيكي كشور برگزار مي شود

تهران - مدير عامل سازمان اموال تمليكي از برگزاري بزرگترين مزايده الكترونيكي كشور توسط سازمان اموال تمليكي خبرداد.

به گزارش روز سه شنبه ایرنا،' اردشیر محمدی ' افزود: با ایجاد فضای مثبتی كه در راستای تحقق دولت الكترونیك به وجودآمده است،سازمان اموال تملیكی با همكاری مركز توسعه تجارت الكترونیك وزارت صنعت، معدن و تجارت مهمترین فرآیند برگزاری مزایده های سراسری را به صورت الكترونیكی انجام می دهد و نخستین مزایده فوق العاده آزمایشی این سازمان نیز در خرداد سال جاری برگزار خواهد شد.

محمدی بابیان این كه این سازمان نخستین دستگاه دولتی است كه مزایده الكترونیكی برگزار می كند، افزود:در راستای توسعه خدمات و به كارگیری فن آوری اطلاعات و ارتباطات در حوزه تجارت این سازمان به عنوان اولین دستگاه پیشگام در دولت، همزمان با برگزاری مزایده های سنتی، مزایده های الكترونیكی را نیز برگزار خواهد كرد.

وی خاطر نشان كرد: از مزایای این طرح افزایش سرعت كار ، كاهش قابل توجه هزینه ها برای دولت، مشتریان و ارتقای نظارت به واسطه سیستمی شدن فرآیندها خواهد بود.

محمدی افزود: سامانه مزایده الكترونیك ( سما ) بخش عمده ای از فرآیند فروش شامل ارایه پیشنهاد قیمت توسط خریداران ، واریز مبلغ سپرده ، تعیین برنده ، واریز مبلغ پیشنهادی و تائید تحویل كالا به خریدار را از طریق اینترنت امكان پذیر می كند.

به گزارش روز سه شنبه روابط عمومی سازمان اموال تملیكی ، رییس هیات مدیره و مدیر عامل سازمان اموال تملیكی تصریح كرد: مشتریان سازمان می توانند با عضویت در این سامانه و دریافت گواهی امضای دیجیتال ، دارای اعتبار حقوقی شده و در ایام برگزاری مزایده ضمن استفاده از اطلاعات اموال مطرح در مزایده پیشنهادهای خود را در هر مكان طی مهلت مقرر از طریق اینترنت ثبت كرده و با تودیع الكترونیك مبلغ ودیعه در مزایده شركت كنند .

محمدی اظهارداشت: در طرح سما ، بازگشایی پیشنهادها ، اعلام اسامی برندگان و واریز مبلغ پیشنهادی به صورت الكترونیك انجام می پذیرد و تابع قانون تجارت الكترونیك خواهد بود.

اقتصام (1)**1108 **1561