۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۲، ۹:۲۹
کد خبر: 80653100
T T
۰ نفر
تشكل هاي مردمي گامي بلند براي تعالي معنوي و مادي در جامعه

ساوه- تشكل هاي مردمي، نهادهاي غيردولتي هستند كه با توجه به نقش حساس خود به عنوان واسطه ميان مردم و مسوولان دستگاه هاي اجرايي، مي توانند گامي بلند براي تعالي معنوي و مادي جامعه بردارند.

به گزارش ایرنا، این تشكل ها در بخش های مختلف فرهنگی، اجتماعی، درمانی، بهداشتی، ورزشی، مبارزه با اعتیاد و ... فعال هستند و هیچ گونه اعتباری دولتی ندارند و تمامی هزینه ها آنها از طریق كمك های مردمی و ارائه خدمات و امكانات تامین می شود.

این سازمان ها در قالب انجمن های خیریه برای تامین كمبودها در بخش های مختلف و خدمت به مردم به ویژه اقشار نیازمند ایفای نقش می كنند.

عضو هیات مدیره خانه خیران كشور گفت: سازمان های مردم نهاد در افزایش توانمندی ها و ارتقاء خدمات به جامعه نقش موثری برعهده دارند.

'محمد شرافت' با اشاره به اینكه از ظرفیت های مختلف باید برای ارتقای كمی و كیفی این سازمان ها بهره گیری شود، افزود: این مهم می تواند به حضور جدی تر سمن ها در امر خدمت به ملت بزرگ و نظام مقدس جمهوری اسلامی تاثیرگذار باشد.

وی با اشاره به اینكه تشكل های مردمی پل ارتباطی مردم با نظام محسوب می شوند، اظهار كرد: باید از ظرفیت های این نهادها به منظور حضور بیشتر مردم برای دستیابی به اهداف انقلاب در سطح شهرستانی و ملی استفاده كرد.

وی بیان كرد: تشكل های مردم نهاد بعنوان بازوان اجرایی دولت می توانند به بهترین نحو ممكن در انجام امور مهم كشور ایفای نقش كنند.

شرافت با اشاره به راه اندازی خانه خیران كشور گفت: این خانه برای ساماندهی و نظارت بیشتر بر سازمان های مردم نهاد راه اندازی شده است و در این خصوص مددجویان به صورت تخصصی حمایت می شوند.

وی شناسایی و هدایت خیران داخلی و خارجی از سازمان های مردم نهاد و جلوگیری از هرگونه سوء استفاده احتمالی نهادهای خیریه ای را از مهمترین اهداف خانه خیران كشور عنوان كرد.

وی افزود: هم اكنون حدود سه هزار تشكل مردم نهاد خیریه در كشور شناسایی شده است كه ساماندهی و برگزاری برنامه های آموزشی از اولویت برنامه های خانه خیران كشور در آینده است.

نماینده سازمان های مردم نهاد ساوه نیز با اشاره به ضرورت توانمندسازی، هدایت، حمایت و نظارت بر تشكل های مردمی گفت: این مهم از جمله اولویت هایی است كه باید در برنامه ریزی های مدون این سازمان ها لحاظ شود.

'حمید رضا یاوری' افزود: استفاده از ظرفیت ها، بهره مندی از توانمندی خیران، ارتباط با صنایع، پرداختن به موضوع های روز جامعه و ارتباط موثر میان سازمان های مردم نهاد از جمله مواردی است كه باید به آن بیش از پیش توجه شود.

وی اظهار كرد: این سازمان ها تشكل های غیر دولتی هستند كه با نیت خیرخواهانه شكل می گیرند.

وی با اشاره به اینكه این سازمان ها واسطه میان مردم و دولت به شمار می روند، بیان كرد: آنان بازوی قوی دولت برای توسعه و آبادانی كشور هستند.

یاوری گفت: هم اكنون 20 تشكل مردمی در این شهرستان فعال است كه در بخش های مختلف به فعالیت مشغول هستند.

مدیرعامل یك تشكل مردم نهاد(n.g.o) در ساوه نیز گفت: گفت: سازمان های مردم نهاد تشكل های غیردولتی هستند كه برای رفع بخشی از نیازهای جامعه فعالیت می كنند.

'فاطمه السادات شیخ الاسلامی' افزود: توسعه فعالیت و ارائه خدمات و امكانات به افراد زیر پوشش، نیازمند اعتبار مناسب است.

وی اظهار كرد: خیران می توانند با مساعدت و همكاری خود علاوه بر افزایش خدمات به جامعه هدف، سعادت دنیوی و اخروی را برای خود به ارمغان آورند.

وی بیان كرد: سازمان‌های مردم ‌نهاد باعث نهادینه ‌شدن فرهنگ مشاركت میان مردم می شوند اما حمایت دولت از این تشكل ها در شتاب بخشی به اهداف مدنظر موثر است.ك/4

7337/686