۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۲، ۸:۰۰
کد خبر: 80654437
T T
۰ نفر
معاون برنامه ريزي: ظرفيت امامزادگان براي معرفي بيشتر ايلام بكارگيري شود

ايلام- معاون برنامه ريزي استانداري ايلام گفت: استان ايلام ميزبان بقاع متبركه و امامزادگان فراوان است كه بايد از اين قابليت ها و ظرفيت هاي بالقوه براي معرفي بيشتر و توسعه همه جانبه اين استان در سطح هاي كلان جامعه استفاده كرد.

به گزارش ایرنا، 'حشمت الله عسگری' روز دوشنبه در دیدار با مدیر كل اوقاف و امور خیریه ایلام در بقعه امام زاده سید ابو چماقین(ع) شهرستان ملكشاهی، وجود امامزادگان و بقاع متبركه را از افتخارهای مردم این استان دانست و افزود: این اماكن متبركه و مقدس، مایه نورانیت و منشاء خیر و بركت این استان هستند.

وی در خصوص اختصاص اعتبارهای مورد نیاز برای توسعه حرم مطهر امام زاده سید ابوچماقین (ع) و ایجاد زائرسرا در این بقعه و همچنین اعتبارات آسفالت كردن جاده ی دسترسی به بقعه شیخ الیاس (ع) شهرستان مهران قول مساعد داد.

مدیر كل اوقاف و امور خیریه ایلام نیز در این دیدار گزارشی از عملكرد فعالیت های عمرانی، فرهنگی اجرا شده در بقعه متبركه این امام زاده را ارایه كرد.

حجت الاسلام 'محمد كاروند' افزود: بقعه امامزاده سید ابو چماقین(ع) بیشتر ایام سال پذیرای زائران و مسافران زیادی از سراسر استان و استان های هم جوار بوده و می طلبد مسوولان برای توسعه حرم و فعالیت های عمرانی این بقعه توجه ویژه داشته باشند.

وی بیان كرد: فضای سبز، موقعیت جغرافیایی و منحصر به فرد بقعه متبركه امام زاده سید ابوچماقین (ع)، می تواند این مكان مقدس را به یكی از اماكن توریستی و زیارتی در این استان تبدیل كند.

55 بقعه متبركه و زیارتگاه در استان ایلام وجود دارد. ك/2

7171/540