۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۲، ۱۹:۳۵
کد خبر: 80658985
T T
۰ نفر

خبرهاي كوتاه از استان اردبيل

۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۲، ۱۹:۳۵
کد خبر: 80658985
خبرهاي كوتاه از استان اردبيل

اردبيل - * اردبيل * اختتاميه دوره آموزشي قالي بافي زندانيان اردبيل برگزار شد.

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا ، این دوره برای 80 نفر از مددجویان مرد و 20 نفر از مددجویان زن برگزار و در آخرین روز این دوره شركت كنندان با حضور در آزمون تئوری و عملی با هم به رقابت پرداختند. ارژنگ عزیزی رئیس سازمان صنعت ، معدن و تجارت استان اردبیل در این آیین با اشاره به نقش اشتغال در كاهش جرم در جامعه گفت: نهادهای حمایتی و آموزشی باید توجه ویژه ای به زندان و زندانی داشته باشند زیرا اشتغال زایی و حرفه آموزی برای مددجویان می تواند در سازندگی و امنیت جامعه نقش بسزایی داشته باشد . علی محبوبی رئیس زندان اردبیل هم با اشاره به زیرساخت های موجود در این اداره گفت: این مجموعه با تمام قوا و امكانات موجود در خدمت نهادهای آموزشی و حمایتی بوده و از برنامه های حرفه آموزی و اشتغال در حد توان پشتیبانی می كند .

***

* اردبیل * در راستای تحقق سیاست های كلان قوه قضائیه و تاكیدات رئیس كل دادگستری استان اردبیل مبنی بر كاهش جمعیت كیفری در زندان ها ، زندان اردبیل میزبان معاون دادستان عمومی و انقلاب مركز استان بود. بر اساس لیست اعلامی از سوی دادستان عمومی و انقلاب اردبیل همه روزه تا پایان اردیبهشت مقامات قضایی از ساعت 30/7 تا

9 صبح با حضور در زندان اردبیل علاوه بر بازدید از این زندان نسبت به بررسی مشكلات پرونده های قضایی مددجویان و بررسی درخواست های قانونی آنها و همچنین پیگیری امور مددجویان تحت قرار اقدام می كنند.

***

* بیله سوار * رئیس اداره تعاون ، كار رفاه و امور اجتماعی شهرستان بیله سوار در جلسه بررسی وضعیت مسكن مهر بیله سوار گفت: از 304 واحد مسكن مهر بیله سوار تا پایان خرداد ماه 152 واحد به متقاضیان واگذار می شود. مجتبی ماهری افزود: برای اجرای این تعداد پروژه در مجموع 56 میلیارد و 240 میلیون ریال هزینه شده است.

***

* اردبیل * بمناسبت هفته خوابگاه ها دانشجویان دانشگاه محقق اردبیلی در مسابقه آشپزی به رقابت پرداختند. در این مراسم كه با حضور بیش از یكصد نفر از دانشجویان در خوابگاه شهید رحیمی و مجموعه ورزشی خوابگاه كوثر برگزار شد از میان غذاهای پخت شده برای این مسابقه 25 غذا انتخاب و برای هر غذای منتخب جایزه ای در نظر گرفته شد.

***

* نیر * كمیته امداد شهرستان نیر در راستای توسعه ترویج واحیای فرهنگ رغائب همایشی با حضور خانواده های زیرپوشش برگزار كرد. یحیی همزه اربابی مدیر كمیته امداد شهرستان نیر با اشاره به فعالیت های فرهنگی این نهاد در زمینه رغائب گفت: كمیته امداد شهرستان نیر در راستای توسعه و ترویج فرهنگ رغائب با برگزاری این همایش از اول ماه رجب برای خانواده های زیرپوشش كلاس های متعدد آموزشی را نیز برگزار می كند. وی افزود: همچنین مشاوران دینی و خانواده این نهاد در مورد اعمال و فضیلت های این ماه اقدام به اطلاع رسانی و آموزش دهی به خانواده ها می كنند و مراسم خاص حلوا پزی به درگذشتگان ، بردن هدیه به نوعروسان و دیگر برنامه های سنتی در منطقه را به صورت نمادین اجرا می كنند.

***

* نیر * فرماندار نیر گفت: همه دستگاه های دولتی برای برگزاری باشكوه آیین اعتكاف تلاش می كنند. میرفخرالدین زاهد در جلسه بررسی نحوه برگزاری مراسم اعتكاف با اشاره به اهمیت اعتكاف از برگزاری این مراسم در روزهای سوم ، چهارم و پنجم خردادماه همزمان با ولادت حضرت علی (ع) در شهرستان نیر خبرداد. وی افزود: زمان ثبت نام برای اعتكاف از 24 اردیبهشت در اداره تبلیغات اسلامی آغاز شده و تا دو خرداد ادامه می یابد.

***

7118/7116/594/530