۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۲، ۱۱:۲۲
کد خبر: 80661124
T T
۰ نفر

مجوز فعاليت دهمين سبدگردان سازمان بورس صادر شد

۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۲، ۱۱:۲۲
کد خبر: 80661124
مجوز فعاليت دهمين سبدگردان سازمان بورس صادر شد

تهران- سازمان بورس و اوراق بهادار روز شنبه مجوز فعاليت دهمين سبدگردان را در بازار سرمايه صادر كرد.

به گزارش روز شنبه ایرنا، شركت تامین سرمایه امید، مجوز سبدگردانی خود را از سازمان بورس دریافت و به زودی فعالیت خود را در بازار سرمایه آغاز می كند.

سبدگردان ها، شركت‌هایی هستند كه در قالب قراردادی مشخص و به‌ منظور كسب انتفاع برای سرمایه‌گذارمعین تصمیم به خرید، فروش یا نگهداری اوراق بهادار، به نام سرمایه‌گذار می‌ كنند.

براساس این گزارش، با توجه به قانون بازار اوراق بهادار (مصوب آذرماه 1384) و نیز تاكید قانون برنامه پنج‌ساله پنجم توسعه، اشخاصی كه اقدام به ارائۀ خدمات سبدگردانی می‌كنند باید دارای مجوز فعالیت مربوطه از سازمان بورس و اوراق بهادار باشند. در واقع هم تأسیس و هم فعالیت شركت‌های سبدگردان و ارائۀ خدمات سبدگردانی منوط به دریافت مجوزهای لازم است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازار سرمایه (سنا)، با شكل‌گیری این نهاد مالی جدید، هم زمینه مناسبی برای فعالان و متخصصان بازار سرمایه فراهم شده‌است تا بتوانند با توجه به تجربه و تخصص خود امكان ارائه خدمات سبدگردانی را داشته ‌باشند و هم فرصت مناسبی برای افرادی است؛ كه قصد سرمایه‌گذاری در حوزۀ بورس و اوراق بهادار را دارند اما فرصت و یا تخصص كافی برای ورود به این بازار را ندارند.

با توجه به این‌ كه هم اكنون در حدود 90 صندوق سرمایه‌گذاری دارای مجوز از سازمان بورس، در بازار اوراق بهادار فعالیت می‌ كنند، سرمایه‌گذاران می‌توانند بر اساس شرایط و نیاز خود، اقدام به سرمایه‌گذاری در هر كدام از صندوق‌های سرمایه‌گذاری مذكور كنند و یا با انعقاد قرارداد سبد اختصاصی با هر كدام از شركت‌های دارای مجوز فعالیت سبدگردانی، مدیریت دارایی اوراق بهادار خود را به افراد متخصص و با تجربه واگذار كنند.

درحال حاضر به غیر از شركت‌های كارگزاری دارای مجوز سبدگردانی، سه شركت سبدگردان (كاریزما، آسمان و سرمایه ایرانیان)، سه شركت مشاور سرمایه‌گذاری (تأمین سرمایۀ نوین ، آرمان آتی و دیدگاهان نوین) و چهار شركت تأمین سرمایه (امین، ملت، آرمان و امید) دارای مجوز فعالیت سبدگردانی هستند.

اقتصام(1)** 9141**1601
۰ نفر