۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۲، ۱۴:۲۸
کد خبر: 80664615
T T
۰ نفر

رتبه پژوهشي دانشگاه علوم پزشكي گناباد ارتقا يافت

۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۲، ۱۴:۲۸
کد خبر: 80664615
رتبه پژوهشي دانشگاه علوم پزشكي گناباد ارتقا يافت

گناباد- رييس دانشگاه علوم پزشكي گناباد از بهبود جايگاه پژوهشي اين دانشگاه از رتبه سيزدهم به هشتم در حال حاضر خبر داد.

دكتر 'علیرضا مسلم' روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت: دانشگاه علوم پزشكی گناباد از لحاظ پژوهشی در سال 85 در بین دانشگاه‌های تیپ 3، در جایگاه سیزدهم قرار داشت .

وی با بیان اینكه متوسط جمعیت بالای 65 سال در كشور 9درصد است در حالی كه این رقم در گناباد، 13درصد می باشد، افزود:همین نكته ما را به لزوم راه اندازی 'مركز تحقیقات سالمندان' با هدف بررسی مسائل و مشكلات این قشر از جامعه در دانشگاه علوم پزشكی گناباد رهنمون كرد و هم اكنون راه اندازی مركز تحقیقات سالمندان در هیأت امناء دانشگاه مصوب شده است.

وی گفت:مجوز اولین مركز تحقیقاتی دانشگاه در سال 88 اخذ شد و 'مركز تحقیقات توسعه اجتماعی و ارتقای سلامت' قبل از تاسیس به عنوان 'پایگاه تحقیقات جمعیتی' در حال فعالیت بود.

وی با بیان اینكه پارسال مجوز مركز SDH یا عوامل اجتماعی موثر بر سلامت نیز صادر شده است،افزود:برای صدور مجوز مركز رشد دانشگاه هم اقدامات لازم انجام شده و كارشناسان معاونت تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت نیز از امكانات و بسترهای لازم بازدید كرده اند و به زودی در شورای گسترش مطرح می شود.

دكتر مسلم گفت:با وجود رشد كمی و سه برابری دانشجویان این دانشگاه در هشت سال گذشته، سرانه های آموزشی، پژوهشی هم رشد داشته و امید است با راه اندازی این سه مركز تحقیقاتی، شاهد ایجاد یك پژوهشكده در دانشگاه علوم پزشكی گناباد باشیم.

1922/659