۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۲، ۱۱:۴۹
کد خبر: 80665661
T T
۰ نفر
يكهزار و 500 كارت هوشمند ملي براي عوامل اجرايي انتخابات صادر شد

تهران- معاون امور اسناد هويتي سازمان ثبت احوال گفت: براي يكهزار و 500 نفر از فرمانداران، بخشداران و دست اندركاران انتخابات با هماهنگي وزارت كشور كارت هوشمند ملي صادر شد.

به گزارش خبرنگار اجتماعی ایرنا، 'محسن كرمی'روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگاران افزود: یكی از كاربردهای كارت هوشمند ملی امضای دیجیتال(الكترونیك)است بطوری كه اطلاعات مربوط به انتخابات كه در گذشته به صورت فكس منتقل می شد، از طریق این امضا برای مسئولان مربوطه ارسال خواهد شد.

وی با بیان اینكه امضای الكترونیكی سندی در فضای مجازی است، اظهار داشت: در 600 اداره اطلاعیه های متعددی را ارسال كردیم تا همكاران ما نسبت به صدور و تاییدیه شماره ملی برای حضور حداكثری در انتخابات آمادگی داشته باشند.

كرمی تصریح كرد: سازمان ثبت احوال مشكلی برای صدور شناسنامه رایانه ای(جدید)ندارد و افراد واجد شرایط از جمله 15 ساله ها می توانند برای عكس دار كردن افرادی كه شناسنامه آنها مفقود، خارجی و آب رفتگی باشد، با مراجعه به دفاتر پیشخوان دولت یا ادارات ثبت احوال مناطق مراجعه و نسبت به صدور شناسنامه اقدام كنند.

وی افزود: همچنین حدود 300 استعلام برای شورای شهر و روستا، 112 استعلام مربوط به مجلس شورای اسلامی، 28 استعلام در رابطه با مجلس خبرگان و 678 استعلام نیز در حوزه ریاست جمهوری پاسخگو به وزارت كشور و دیگر نهادها بوده‌ایم.

وی با اشاره به آرشیو الكترونیكی 120 میلیون سند هویتی در كشور، اظهار داشت: این آرشیو برای ارایه اطلاعات هویتی نامزدهای انتخابات به وزارت كشور بسیار كمك كننده بود و باعث شد اطلاعات با سرعت عمل بیشتری انجام شود.

كرمی با اشاره به نقش حاكمیتی و زیرساختی سازمان ثبت احوال در كشور، ادامه داد: ثبت وقایع حیاتی چهارگانه شامل ازدواج، فوت، طلاق و تولد در سطح كشور و خارج از كشور، صدور اسناد هویتی و تابعیتی تمام ایرانیان، تولید و انتشار آمار و تحولات جمعیتی كشور از ماموریت های مهم این سازمان است.

كرمی، درباره صدور شناسنامه‌های رایانه ای(جدید)گفت: از سال 89 صدور این شناسنامه‌ها آغاز شد و تاكنون چهار میلیون و 700 شناسنامه در سطح كشور توزیع شده است.

وی افزود: برای افرادی كه شناسنامه‌های آنها به هر دلیلی مفقود شود نیز شناسنامه مكانیزه المثنی صادر خواهد شد.

وی با بیان اینكه یك میلیون و 100 هزار شناسنامه سالانه نیز برای افرادی كه به 15 سال می‌رسند، صادر می‌شود، گفت: سالانه یك میلیون و 400 هزار شناسنامه رایانه ای(جدید) برای كودكانی كه تازه به دنیا ‌آمده اند، صادر می‌شود.

كرمی در زمینه صدور كارت هوشمند ملی، افزود: مراحل اجرای صدور كارت هوشمند ملی از 28 اردیبهشت در استان قم آغاز شده كه از اول خرداد نیز ثبت‌نام دریافت این كارت ها در استان اجرا خواهد شد.

اجتمام(3)9022/9188**1558
۰ نفر