۱ خرداد ۱۳۹۲، ۱۵:۵۸
کد خبر: 80667805
T T
۰ نفر
تكميل خط پردازش پسماندها در ساوه نيازمند 10 ميليارد ريال اعتبار است

ساوه- مديرعامل سازمان مديريت پسماند شهرداري ساوه گفت: تكميل و راه اندازي كارخانه پردازش پسماندها در شهرك بازيافت اين شهر نيازمند 10 ميليارد ريال اعتبار است.

'رضا یزدی' روز چهارشنبه در حاشیه بازدید فرماندار ساوه از فعالیت های سازمان مدیریت پسماند این شهر در گفت و گو با ایرنا افزود: شهرك بازیافت واقع در شرق ساوه حدود 100 هكتار وسعت دارد كه خط پردازش آن در سالنی به مساحت پنج هزار مترمربع در حال احداث است.

وی با اشاره به اینكه تاكنون 10 میلیارد ریال صرف خرید تجهیزات مورد نیاز این خط پردازش شده است، اظهار كرد: هزینه مورد نیاز برای تكمیل این پروژه از محل اعتبارات ملی تامین شده و به زودی عملیات تكمیلی آن آغاز می شود.

وی با اظهار امیدواری نسبت به تكمیل و بهره برداری از این خط پردازش تا پایان امسال، گفت: ظرفیت این مجموعه 250 تن در روز خواهد بود كه پس از پردازش پسماندها به سه گروه خشك، قابل استفاده برای تولید كود آلی و غیرقابل استفاده تفكیك می شوند.

یزدی با اشاره به افزایش تولید پسماندهای شهری و بالا بودن مواد آلی در پسماندها، استفاده از فرآیند كمپوست سازی به دلیل دفع صحیح و بهداشتی ضایعات تولیدی و انجام پردازش علمی را ضروری عنوان كرد.

وی اظهار كرد: در این خط، پسماندهای آلی از پسماندهای خشك جداسازی شده و به كمپوست تبدیل می شوند و مواد خشك نیز به روش های بهینه جداسازی و به چرخه تولید باز خواهند گشت.

وی كاهش هزینه ها به دلیل جلوگیری از دفن زباله، تولید كمپوست، فروش آن و كسب درآمد، جلوگیری از هدر رفتن سالانه چندین هكتار زمین ناشی از دفن پسماندها، ایجاد اشتغال و درآمدزائی و بازیافت پسماندهای خشك با ارزش را به عنوان بخشی از مزایای راه اندازی این خط پردازش عنوان كرد.

معاون استاندار مركزی و فرماندار ساوه از شهرك بازیافت، كارخانه پردازش پسماندها، طرح ورمی كمپوست، مركز انتقال موقت زباله ها و نقاط حاشیه نشین پاكسازی شده توسط سازمان مدیریت پسماند ساوه بازدید كرد.ك/2

7338/686