۶ خرداد ۱۳۹۲، ۱۳:۱۳
کد خبر: 80673762
T T
۰ نفر
كارگاه آموزشي بحراني 'نوزاد در معرض خطر' در زاهدان برگزار شد

زاهدان - معاون درمان دانشگاه علوم پزشكي و خدمات بهداشتي درماني زاهدان گفت: كارگاه آموزشي بحراني 'نوزاد در معرض خطر' با حضور اساتيد برجسته كشوري و متخصص اطفال در زاهدان برگزار شد.

دكتر 'مصطفی دهمرده' روز دوشنبه به ایرنا افزود: دكتر محمد حیدرزاده رییس اداره سلامت وزارت بهداشت، دكتر عباس حبیب الهی و دكتر پیمان شاه حسینی از متخصصان اطفال كشور در این كارگاه آموزشی مباحثی از جمله 'اصول كلی مراقبت بحرانی نوزاد پرخطر، مراقبت نوزاد از نظر تنفسی، قلب، مایع درمانی و تنظیم دما' را برای فراگیران مطرح كردند.

وی اظهار داشت: اعضا هیات علمی دانشكده پرستاری و مامایی و پرستاران بخش های نوزادان بیمارستان های دانشگاه علوم پزشكی زاهدان در این كارگاه آموزشی حضور داشتند.

وی هدف از برگزاری این كارگاه را ارتقای علمی پرستاران و متخصصان اطفال برای ارائه خدمات بهتر و مراقبت از نوزادان در معرض خطر، عنوان كرد.

معاون دانشگاه علوم پزشكی زاهدان افزود: برگزاری این قبیل كارگاه ها با توجه به ارتقای رتبه دانشگاه به تیپ یك باید بیش از گذشته مورد توجه قرار گیرد.

وی بیان كرد: نتیجه برگزاری كارگاه آموزشی بحرانی نوزاد در معرض خطر با توجه به امكانات دانشگاه و بخش های مراقبت ویژه نوزادان نقش مهمی در ایجاد بستر مناسب برای ارتقای سطح علمی فعالان این عرصه دارد.

به گزارش ایرنا، این كارگاه به مدت دو روز در محل سراسری پردیس دانشگاه علوم پزشكی زاهدان برگزار شد. ك/3

7307 / 653