شناسنامه هاي تعويضي موجود در ثبت احوال تا قبل از انتخابات تحويل مي شود

زاهدان - سرپرست ثبت احوال استان سيستان و بلوچستان گفت: تمامي شناسنامه هاي تعويضي موجود در ثبت احوال استان تا پيش از انتخابات تحويل خواهد شد.

به گزارش روز چهارشنبه روابط عمومی ثبت احوال استان سیستان و بلوچستان، 'رضا راحت دهمرده' افزود: در راستای فرامین مقام معظم رهبری و برای نیل به افزایش مشاركت مردم عزیز در عرصه انتخابات ریاست جمهوری و شوراها و همچنین فراهم شدن حضور همه مردم در انتخابات از ابتدای خردادماه در خواست تعویض شناسنامه از متقاضیانی كه خواستار تغییرات در شناسنامه خود هستند اخذ نخواهد شد و این امر به بعد از انتخابات موكول می شود تا خللی در مشاركت مردم در انتخابات پدید نیاید.

وی گفت: با توجه به قانون انتخابات متولدین 24/3/74 و قبل از آن می توانند با ارائه اصل شناسنامه و كارت ملی خود درانتخابات شركت كنند.

دهمرده با اشاره به اینكه تمامی شناسنامه های تعویضی افراد 18 سال به بالا موجود در ادارات ثبت احوال تا قبل از انتخابات صادر و تحویل متقاضیان خواهد شد گفت: با برنامه ریزی صورت گرفته از ابتدای سال تمامی ادارات ثبت احوال موظف شده اند به قید فوریت نسبت به صدور و ارسال شناسنامه اقدام كنند

وی اضافه كرد: به منظور رفاه حال هم استانی های عزیز ادارات ثبت احوال استان در روز انتخابات و بصورت یكسره صبح و عصر آماده پاسخگویی به مشكلات شناسنامه ای و همچنین تحویل شناسنامه و كارتهای شناسایی ملی صادره به متقاضیان هستند.

سرپرست ثبت احوال سیستان و بلوچستان افزود: افرادی كه تغییری در شناسنامه آنان از قبیل تغییر نام، نام خانوادگی و غیره ایجاد شده نیز می توانند پس از برگزاری انتخابات به ادارات ثبت احوال مراجعه و نسبت و به تعویض شناسنامه خود اقدام كنند. ك/1

7437 / 653