۹ خرداد ۱۳۹۲، ۱۱:۴۴
کد خبر: 80678110
T T
۰ نفر
ده ها پروژه عمراني با بيش از 91 ميليارد ريال سرمايه گذاري در بيله سوار افتتاح شد

بيله سوار ، اردبيل - با حضور استاندار اردبيل ده ها پروژه عمراني با بيش از 91 ميليارد ريال سرمايه گذاري در بيله سوار مغان به بهره برداري رسيد.

به گزارش روز پنج شنبه ایرنا ، افتتاح ساختمان اداره استاندارد بیله سوار با زیربنای مفید 500مترمربع و سه میلیارد و 700 میلیون ریال اولین برنامه كاری استاندار در سفر به شهرستان بیله سوار بود.

هاشم علایی مدیركل استاندارد و تحقیقات صنعتی استان اردبیل در آیین افتتاح این پروژه گفت: ساختمان جدید اداره استاندارد بیله سوار با چهار آزمایشگاه تخصصی كشاورزی ، صنعتی ، میكروبی و اوزان و مقیاس یكی از مدرن ترین آزمایشگاه های كشور است.

وی از ارتقای نمایندگی استاندارد و تحقیقات صنعتی بیله سوار به اداره خبر داد.

بهره برداری از 30 واحد مسكن مهر بیله سوار با اعتبار بیش از 10 میلیارد ریال ، افتتاح استخر شهر جعفرآباد با هفت میلیارد ریال از پروژه هایی است كه به بهره برداری رسید.

استاندار اردبیل همچنین در جمع اهالی روستاهای گوردیگل علیا و سفلی بیله سوار مغان حضور یافت و پروژه گاز رسانی به این دو روستا را با اعتبار بیش از سه میلیارد و 500 میلیون ریال افتتاح كرد.

فیروز خدایی مدیرعامل شركت گاز استان اردبیل در جریان بهره برداری از این پروژه ها از بهره مندی 5/99 درصد خانوارهای شهری استان از نعمت گاز طبیعی خبر داد.

وی گفت: تاكنون 400 روستا در استان از نعمت گاز طبیعی بهره مند شده اند.

طرح دیگری كه با حضور نیكزاد استاندار اردبیل به بهره برداری رسید پروژه احداث و پوشش بتنی نقاط نشت دار كانال اصلی بیله سوار و عملیات اجرایی طرح بازسازی اساسی ایستگاه پمپاژ شش بیله سوار با هزینه اعتباری بالغ بر 57 میلیارد ریال بود.

با بهره برداری از این پروژه علاوه بر افزایش ظرفیت كانال اصلی شهرستان مشكل زهدار شدن سه هزار و 500 هكتار از اراضی كشاورزی این شهرستان مرتفع و زمینه اشتغال یكصد نفر فراهم شد.

594/593