۱۴ خرداد ۱۳۹۲، ۱۲:۵۳
کد خبر: 80684625
T T
۰ نفر
10هزار مسكن مهر تا شهريورماه امسال در هرمزگان افتتاح مي شود

بندرعباس - استاندار و رييس شوراي مسكن استان هرمزگان با تاكيد بر حل مشكلات سر راه فروش اقساطي 16هزار مسكن مهر در استان ، گفت:10هزار مسكن تا شهريورماه امسال افتتاح مي شود.

به گزارش سه شنبه ایرنا، ابراهیم عزیزی در نشست شورای مسكن استان؛ روند ساخت و احداث مسكن مهر در استان را مطلوب و مناسب ارزیابی كرد و اظهار داشت: در حال حاضر با توجه به ساخت و سازهای صورت گرفته باید تمركز لازم را به سمت تأمین انشعاب آب، برق و گاز در شهرك‌های مسكن مهر متمركز كنیم.

وی با بیان اینكه براساس دستورالعمل‌های موجود تمام بانك‌های عامل باید در چند روز آینده 10 میلیون ریال مرتبط با انشعاب مذكور را بخش‌های مربوطه پرداخت كند، اظهارداشت: دستگاه‌های خدماتی از جمله در حوزه برق، گاز و تلفن و همچنین فاضلاب باید نهایت تلاش خود را برای واگذاری خدمات مربوطه به كار گیرند.

استاندار هرمزگان ادامه داد: هدف‌گذاری در راستای حل مشكلات فروش اقساطی 16 هزار واحد مسكونی مهر نیز تا اوایل نیمه دوم سال باید با هماهنگی با بانك‌ها، سازمان ثبت اسناد و دیگر بخش‌های مرتبط صورت گیرد.

عزیزی، همچنین از واگذاری سه هزار و 552 واحد مسكونی مهر و نخستین دور اسناد واحدهای مسكونی مهر در تیرماه سال‌ جاری در این استان خبر داد.

وی اظهار داشت: دو هزار و 852 مورد واحد در شهرهای بالای 25 هزار خانوار، 500 واحد در شهرهای 20 هزار خانوار و 200 واحد از این تعداد مربوط به بافت‌های فرسوده است.

عالی ترین مقام اجرایی استان همچنین از گازكشی و رساندن شبكه گاز به مرحله علمك گذاری تا پایان شهریور ماه در شهرك پیامبر اعظم(ص) بندرعباس خبر داد.

استاندار هرمزگان اضافه كرد: تا پایان شهریورماه سالجاری همچنین پنج هزار واحد مسكونی مهر در شهرك پیامبر اعظم (ص) از تلفن ثابت برخوردار می‌شوند.

عزیزی با بیان اینكه پروژه‌های مسكن مهر جزو تعهدات نظام و دولت است، بیان داشت: باید این پروژه را تمام و كمال به سرانجام برسانیم.

وی ادامه داد: در واقع طرح مسكن مهر در بندرعباس در قالب شهرك پیامبر اعظم (ص)‌ یك شهر جدید شش هزار واحد مسكونی را با زیرساخت‌های جدید ایجاد كرده است.

عزیزی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اجرای خطوط، فاضلاب و تلفن تأكید كرد: باید دقت لازم انجام شود تا در آستانه انتخابات فیبرهای نوری موجود در سطح شهر و استان قطع نشود و در روند برگزاری انتخابات خللی ایجاد نكند.

وی در ادامه از مسوولان تاكسیرانی و اتوبوسرانی خواست خدمات رسانی كامل را به ساكنان شهرك پیامبر اعظم(ص) ارائه دهند.

نماینده عالی دولت در هرمزگان در پایان با بیان اینكه هیچ پروژه مسكن مهری در استان مشكل وام 300 میلیونی ریالی ندارد، افزود: نباید با تعلل در احداث پروژه‌ها بار مالی بیشتری را به آنها اعمال كرد.ك/2

668