۱۸ خرداد ۱۳۹۲، ۱۷:۳۶
کد خبر: 80688158
T T
۰ نفر
استان قزوين رتبه برتر كيفي سازي مسكن مهر كشور را دارد

قزوين - رييس سازمان نظام مهندسي ساختمان استان قزوين گفت: با توجه به افزايش كيفيت ساخت و سازها، اين استان رتبه اول كيفي سازي مسكن مهر در كشور را به خود اختصاص داده است.

مهندس 'علی فرخزاد' روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با بیان اینكه این مجموعه با شش هزار نفر عضو در نظارت فنی بر ساخت و سازها خوب عمل كرده است، افزود: بیش از 750 نفر از مهندسان دارای صلاحیت بر اجرای پروژه های مسكن مهر در استان قزوین نظارت دارند.

وی اظهار داشت: سازمان نظام مهندسی ساختمان قزوین اولین و تنها استانی است كه در حوزه مسكن مهر به طور كامل از مجریان ذیصلاح و مهندسان بومی استفاده كرده و مبادی ورودی مصالح ساختمانی با كیفیت و استاندارد در استان كنترل شده است.

مهندس فرخزاد با بیان اینكه مسكن مهر موجب شده در حوزه فعالیت مهندسی و ساخت و ساز گام های موثری برداشته شود بیان كرد: بر اساس ماده 16 شیوه‌ نامه ماده 33 تقسیم كار، نظارت جزو وظایف سازمانهای نظام مهندسی ساختمان است و هم اكنون با اجرای طرح مسكن مهر در استان قزوین زمینه مناسبی برای اشتغال مهندسان بوجود آمده است.

وی ادامه داد: سازمان نظام مهندسی ساختمان قزوین همچنین در حوزه مسكن مهر بر كنترل كیفیت قطعات به كار رفته در آسانسور با توجه به استانداردهای جهانی توجه ویژه‌ای داشته است.

این مسوول از حضور همه جانبه‌ مهندسان متخصص در طراحی، اجرا و نظارت بر پروژه‌های مسكن مهر خبر داد و تصریح كرد: این امر علاوه بر آنكه كیفیت بهتر، هزینه كمتر و سرعت بالا در اجرای پروژه‌ها را به همراه داشته همچنین از مهمترین شاخص‌هایی است كه مسكن مهر استان را در سطح كشور متمایز كرده است.

مهندس فرخزاد، از اختصاص رتبه‌ برتر در نظارت بر كیفیت ساخت و ساز برای ششمین سال متوالی در سطح كشور به سازمان نظام مهندسی ساختمان قزوین خبر داد و افزود: نگاه ویژه به طراحی، معماری و نمای شهری موجود در پروژه‌ها و كنترل آنها با همكاری اساتید برجسته معماری استان، اداره كل راه و شهرسازی، رعایت مبحث 19 شامل بهینه‌سازی مصرف انرژی، استفاده از پنجره‌های دوجداره، استفاده از درب‌های ضدسرقت از شاخص‌های پروژه مسكن مهر استان به شمار می‌روند.

رییس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان قزوین خاطرنشان كرد: اجرای پروژه مسكن مهر در استان قزوین تجربه خوبی برای ما بود و با توجه به حجم كار و پراكندگی آن با هماهنگی و پشتوانه سازمان مسكن و شهرسازی و دیگر دستگاه‌های اجرایی مرتبط، مبادی ورودی مصالح ساختمانی را در كنترل داریم.

مهندس فرخزاد، پروژه مسكن مهر را اقتصادی دانست و گفت: در این طرح با حذف واسطه‌ها بسیاری از هزینه‌ها كاهش یافته است.

وی یادآور شد: عملیات اجرایی مسكن مهر در استان قزوین با ساخت 15 هزار واحد مسكونی در قالب تعاونی ها آغاز شد و هم اكنون عملیات ساخت بیش از 60 هزار واحد در استان در دست اجرا است كه از این تعداد تاكنون 11 هزار واحد به متقاضیان واگذار شده است.

این مسوول افزود: با افتتاح 14 هزار و 720 واحد در شهرهای بالای 25 هزار نفر جمعیت، سه هزار و 490 واحد در شهرهای زیر 25 هزار نفر و دو هزار و 790 واحد در بافت فرسوده، در مجموع 21 هزار خانوار در استان قزوین صاحب خانه شدند.

وی اظهار داشت: سازمان نظام مهندسی ساختمان از ثروت بی‌نظیر تخصص، توانایی فنی و مهندسان پیشكسوت برخوردار است و چنانچه از این ظرفیت‌ها به شایستگی در بخش های مختلف شهرسازی و مدیریت شهری بهره گیری شود، به یقین می‌توانیم چشم انداز مطلوبی برای توسعه شهری ترسیم كنیم.

7389/ 614/ 1644