۲۰ خرداد ۱۳۹۲، ۱۲:۵۶
کد خبر: 80690660
T T
۰ نفر
رعايت اخلاق و صداقت دو عامل اعتمادساز در تبليغات انتخاباتي

تبريز- رعايت اخلاق سياسي و صداقت دو عامل مهم اعتماد ساز در تبليغات انتخاباتي رياست جمهوري است كه از طرف برخي از نامزدهاي انتخاباتي رعايت نشده و سياه نمايي عملكردها را شيوه جلب آراي خود برگزيده اند.

برخی نامزدها با دستاویز قرار دادن اشتغال جوانان و تورم، هجمه همه جانبه ای را آغاز كرده اند و با زیر سووال بردن گذشته سعی در توجیه برنامه های خود و جلب آرا دارند.

نماینده مردم میانه در مجلس شورای اسلامی روز دوشنبه در این خصوص به خبرنگار ایرنا گفت: نامزدهای انتخاباتی در شعارها و تبلیغات خود باید مصلحت نظام را بیشتر در نظر بگیرند و به جای سیاه نمایی صداقت و اخلاق را پیشه كرده و بر خلاف موازین نظام حركت نكنند.

' سیدبهلول حسینی' تاكید كرد: نقد كردن شیوه مناسبی برای توسعه است، اما سیاه نمایی و اغراق و عمیق نشان دادن مشكلات نقض غرض است و بر اساس سیاست های نظام نیست.

وی با اشاره به اینكه نامزدها در بیان مشكلات باید برنامه هایی نیز برای رفع آن مشكلات داشته باشند افزود: وجود برخی مشكلات از جمله بیكاری و اشتغال در جامعه وارد است، اما سیاه نمایی به دور از صداقت و اخلاق است، برخی تا جایی پیش می روند كه به ارزش پول ملی نیز ضربه وارد كرده و ارزش آن را در فیلم های مستند خود بدون سند مثلا ارزش 10 هزار ریال پارسال را تا سه هزار و 500 یا شش هزار و 500 ریال در سال جاری كاهش می دهند.

حسینی خاطرنشان كرد: نامزدهای انتخاباتی باید اولویت نخست خود را برای افزایش حضور پرشور مردم در انتخابات قرار داده و به منافع و اقتدار بیش از پیش نظام فكر كنند.

وی افزود: حضور گسترده مردم در انتخابات در حقیقت خنثی كردن توطئه های دشمنان انقلاب است.

استاندار آذربایجان شرقی نیز در این خصوص گفت: اعتراف و تكیه نامزدهای ریاست جمهوری بر تداوم هدفمندی یارانه ها و مسكن مهر هم نشانگر درست بودن حركت دولت احمدی نژاد در حل مشكلات مردم كشور است.

'احمد علیرضابیگی' افزود: نامزدهای انتخاباتی باید بیان منصفانه و صادقی داشته باشند و اخلاق انتخاباتی را رعایت كنند.

رییس هیات بازرسی انتخابات آذربایجان شرقی نیز گفت: حریم اخلاق حسنه در رقابت های انتخاباتی باید رعایت شود كه در واقع معیار پایبندی نامزدها به اصالت اعتقادی است.

ˈبهلول نعمتیˈ رعایت اصول اخلاقی را از مبانی مهم دینی و اعتقادی خواند و تاكید كرد: رعایت اخلاق حسنه اسلامی در رقابت های انتخاباتی، معیار مهمی است كه میزان پایبندی هر یك از نامزدها را به اصالت دینی و اعتقادی مسوولیت خود نشان می دهد.

وی افزود: هر یك از نامزدهای انتخاباتی باید به فراخور برنامه، مطالعه و تجربه خود، نسبت به رویكردهای تبلیغی اقدام كرده و از ورود به مسایلی كه شائبه توهین، افترا و بدگمانی را در ذهن طرفداران خود و هواداران سایر نامزدها ایجاد می كند، پرهیز كنند.

وی پرهیز از موارد و مصادیق بداخلاقی در رقابت های انتخاباتی را نشانگر روح اعتقادی و اسلامی انتخابات در نظام اسلامی دانست و افزود: همین موضوع تفاوت مهم و ارزشمند انتخابات در كشور را نسبت به انتخابات در كشورهایی كه نامزدها از تخریب، تمسخر و تحقیر یكدیگر ابایی ندارند، آشكار می سازد.

به یقین مردم فهیم بهترین قاضی میدان انتخابات هستند و با هوشیاری، شناخت و با نصب العین قرار دادن فرمایشات رهبر معظم انقلاب توانایی انتخاب اصلح را دارند و فارغ از سیاه نمایی ها براساس اخلاق و صداقت و منافع نظام در پای صندوق های رای حاضر خواهند شد.

587/7223/ 1645
۰ نفر