۲۲ خرداد ۱۳۹۲، ۹:۴۴
کد خبر: 80693360
T T
۰ نفر

اجراي دو طرح آبرساني روستايي در فارس پايان يافت

۲۲ خرداد ۱۳۹۲، ۹:۴۴
کد خبر: 80693360
اجراي دو طرح آبرساني روستايي در فارس پايان يافت

شيراز- عمليات حفر چاه آهكي شهرك وليعصر مرودشت و عمليات پمپاژ چاه شماره دو مجموعه روستايي پيرمهلت كازرون به پايان رسيد.

به گزارش خبرنگار ایرنا ، مدیر امور آب و فاضلاب روستایی شهرستان مرودشت در در باره حفر چاه آهكی واقع در شهرك ولیعصر این شهرستان گفت : پیشتر آب شرب شهرك ولیعصر از یك حلقه چاه نیمه عمیق تامین می شد كه به علت خشكسالی اخیر چاه فوق با كمبود شدید آب مواجه شده بود.

مهندس عبدالحسین منوچهری به خبرنگار ایرنا گفت : یك حلقه چاه آهكی به عمق 202 متر جهت تامین آب شرب روستای یاد شده حفر شده است.

وی افزود : میزان دبی آب چاه مذكور27 لیتر در ثانیه می باشد كه با اتمام عملیات تجهیز چاه ، خرید و نصب كانكس ، ساخت مخزن ذخیره و تعویض هشت كیلومتر شبكه توزیع مشكل آب آشامیدنی تعداد350خانوار این روستا مرتفع می گردد.

وی افزود:اعتبار هزینه شده دراین طرح تاكنون یك میلیارد و 100 میلیون ریال بوده كه بخشی از آن از محل اعتبارات نفت و گاز تامین شده است.

منوچهری گفت : برای تكمیل نهایی این پروژه شش میلیارد و 500 میلیون ریال اعتبار دیگر مورد نیاز است.

همچنین عملیات پمپاژ چاه شماره دو مجموعه روستایی پیر مهلت در شهرستان كازرون پایان یافت.

مهندس ابوذر رضایی مدیر امور آب و فاضلاب روستایی شهرستان كازرون اظهار داشت : عملیات پمپاژ چاه شماره دو مجموعه آبرسانی پیرمهلت به عمق 430 متر با میزان آبدهی5/14 لیتر در ثانیه پایان یافت.

وی اظهار داشت : پس از تجهیز چاه و بهره برداری و اتصال آن به شبكه آبرسانی روستاهای پیرمهلت ، تلخاب ، بكر ، محسن آباد و تنگ مناره با 317 خانوار و جمعیتی معادل یك هزار و 500 نفر آب شرب را با كیفیت مطلوب و فشار مناسب دریافت می نمایند.

شهرستان های مرودشت و كازرون به ترتیب در فاصله 45 كیلومتری و 160 كیلومتری شمال و جنوب غرب شیراز در استان فارس واقع است . ك/3

677/ 667