۳۰ خرداد ۱۳۹۲، ۸:۲۷
کد خبر: 80706403
T T
۰ نفر
توسعه صنعت و كشاورزي يكي از اولويت هاي آموزش هاي هنرستاني است

سنندج - معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش كردستان گفت: توسعه شاخه كاردانش و زمينه هاي صنعت و كشاورزي و بخش دختران از اولويت هاي توسعه متوازن آموزش هاي هنرستاني است.

طالب محمدی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در اجرای راهبردهای سند تحول بنیادین و اجرای برنامه های كشوری اشتغالزایی جوانان، وزارت آموزش و پرورش همواره بر توسعه كمی و كیفی آموزش های فنی و حرفه ای و كاردانش تاكید ویژه داشته است.

وی گفت: بر همین اساس و در بعد كمی به استان های كشور تكلیف شده است كه حداقل 50 درصد سهم پایه های دوم و سوم دوره متوسطه تا پایان برنامه پنجم توسعه به این آموزش ها اختصاص یابد.

به گفته وی از دیگر برنامه های ضروری نظام رسمی تعلیم و تربیت كشور ایجاد توازن میان بخش های مختلف و توجه به نیازها و مقتضیات جامعه جهت ارائه آموزش های مطلوب هنرستانی است.

محمدی اظهار كرد: در همین راستا در حوزه معاونت آموزش متوسطه آموزش و پرورش كردستان برنامه افزایش دانش آموزان شاخه كاردانش بر اساس اصلاح هرم شغلی، افزایش سهم دانش آموزان دختر هنرستانی و زمینه های صنعت وكشاورزی را به عنوان برنامه های اولویت دار طراحی و به مناطق 16گانه آموزشی ابلاغ كرده است.

وی گفت: در سال تحصیلی 92-91 بالغ بر 16 هزار نفر دانش آموز و هنرجو در 127 هنرستان مستقل و ضمیمه در 62 نوع رشته كاردانش و 24 رشته فنی و حرفه ای تحصیل و مهارت آموزی كردند.

وی افزود: از كل دانش آموزان هنرستانی استان 45.5 درصد در هنرستان های فنی و حرفه ای و 54.5 درصد در هنرستان های كاردانش ثبت نام شده اند كه از این تعداد 30 درصد دختر و 70 درصد پسر است.

معاون آموزش متوسطه اداره كل آموزش وپروش كردستان گفت: با توجه به نیاز بازار كار استان و فراهم كردن زمینه اشتغال فارغ التحصیلان امكانات لازم به گونه ای فراهم شده كه 52 درصد دانش آموزان در زمینه های صنعت و كشاورزی و مابقی در رشته های زمینه خدمات ثبت نام و ادامه تحصیل دهند.ك/3

7348/533