۳۱ خرداد ۱۳۹۲، ۱۵:۳۲
کد خبر: 80707596
T T
۰ نفر
مهدي چمران: شهيد چمران ايثارگري را از امام حسين (ع) آموخت

اهواز- رييس بنياد شهيدچمران گفت: شهيدچمران درس شجاعت ،ايثارگري و فداكاري را از اباعبدا... الحسين (ع) آموخت و با ادامه دادن راه سالار شهيدان به مقصد و مقصود رسيد.

'مهدی چمران' عصرپنج شنبه در سی ودومین مراسم سالگرد بزرگداشت سردار شهید دكترمصطفی چمران همزمان با سالروز شهادت آن سردار بزرگ در روستای دهلاویه محل شهادت آن شهید والامقام

افزود: مقاومت حزب ا... لبنان در جنگ 33 روزه ضد رژیم صهیونیستی، و سایر خیزش های اسلامی ، امروز همه برگرفته از قیام عاشور است.

وی گفت:شهید چمران دانشمندی بود كه نهال مقاومت را در كشورهایی مانند لبنان، مصر و فلسطین كاشت، كه امروز شاهد ثمرات آن در این كشورها هستیم.

چمران به گوشه هایی از دست نوشته های شهید مصطفی چمران اشاره و از رشادت های آن شهید بزرگوار تجلیل، و خواستار پاسداری از حرمت خون شهدا و ادامه راه آن عزیران شد.

امام جمعه سوسنگرد نیز با گرامی داشت یاد و خاطره رشادت ها و از خود گذشتگی شهدای جنگ تحمیلی، به ویژه شهدای شهرستان دشت آزادگان گفت: ایران اسلامی نه تنها مدیون ایثارگری ها و از خودگذشتگی های شهید دكتر مصطفی چمران است بلكه برخی كشورهای اسلامی مانند لبنان،مصر و فلسطین نیز مدیون مجاهدت و از خودگذشتگی آن شهید والامقام هستند.

حجت الاسلام ' احمد ساری اصل ' افزود:امروز اقتدار و عظمت انقلاب اسلامی مدیون ایثارگری و خون شهدا است و وظیفه ما نیزاین است كه پاسداران خوبی برای حفظ این ارزش ها باشیم.

همچنین فرمانده تیپ یك لشكر 92 زرهی، از شهید مصطفی چمران به عنوان فرمانده ای لایق و شجاع یاد كرد.

سردار' علی شهبازنیا' گفت: شهید مصطفی چمران با گذشتن از تمامی هستی خود، شجاعانه در مقابل دشمن ایستادگی كرد و در این راه شهید شد.

در این آیین جمعی از خانواده های معظم شهدا ،ایثارگران، روحانیان، مقامات كشوری و لشكری ،مسوولان محلی و جمع كثیری از مردم دشت آزادگان و بیش از دو هزار نفر از مردم استان های كشور حضورداشتند.

شهید دكتر مصطفی چمران در 31 خرداد ماه 1360 در مسیر دهلاویه به سوسنگرد بر اثر اصابت تركش خمپاره دژخمیان بعثی به كاروان آسمانیان پیوست و به شهادت رسید.ك/2 7161/641/ 640
۰ نفر