۴ تیر ۱۳۹۲، ۱۴:۱۲
کد خبر: 80712225
T T
۰ نفر
جذب 15ميليون دلار سرمايه گذاري خارجي دراستان مازندران

تهران- ربيس سازمان امور اقتصادي و دارايي استان مازندران، از جذب و ورود 15 ميليون دلار سرمايه گذاري خارجي در سال 91 به اين استان خبر داد.

به گزارش روز سه شنبه ایرنا از روابط عمومی سازمان سرمایه گذاری و كمكهای اقتصادی و فنی ایران،'محمود شعبان زاده'گفت: یكی از مهمترین عوامل رشد سرمایه گذاری خارجی در استان جذب سرمایه گذاران بالقوه ، شناسایی فرصت های سرمایه گذاری و معرفی آن به همراه توانمندی های اقتصادی و مشوق های لازم به سرمایه گذاران بالقوه می باشد .

به گفته شعبان زاده، كل سرمایه گذاری خارجی ورودی به استان مازندران 222 میلیون دلار می باشد كه در راستای شناسایی طرح های سرمایه گذاری خارجی فاقد مجوز سرمایه گذاری و ترغیب آنان جهت اخذ مجوز و برخورداری از مزایای قانون تشویق و حمایت از سرمایه گذاران تعداد 18 پروژه شناسایی است.



** اقدامات استان در راستای جذب سرمایه گذاری

شعبان زاده در ادامه به مهمترین اقدامات انجام شده در استان به شناسایی و معرفی تعداد 238 فرصت سرمایه گذاری با حجم سرمایه گذاری 4798 میلیون یورو در بخش های مختلف اقتصادی اشاره كرد .

وی افزود : در بخش معدن و صنعت تعداد 152 طرح ایجادی نیمه تمام و پیشنهادی مشاور با حجم سرمایه گذاری

99/4178 میلیون یورو، در بخش انرژی احداث نیروگاه های مقیاس كوچك تعداد 7 فرصت با حجم سرمایه گذاری

37/118میلیون یورو در بخش گردشگری 19 طرح نیمه تمام و ایجادی با حجم سرمایه گذاری5/150 میلیون یورو، در بخش خدمات تعداد 2 طرح با حجم سرمایه گذاری 5/95 میلیون یورو و در بخش كشاورزی و شیلات تعداد 58 طرح با حجم سرمایه گذاری 69/254 میلیون یورو شناسایی شده است .



**طرح های مهم سرمایه گذاری خارجی در استان

رییس سازمان امور اقتصادی و دارایی استان مازندران خاطر نشان كرد: مهمترین طرح های سرمایه گذاری در استان، سرمایه گذاری در شركت صنایع آب معدنی آناهیتا بلور ،تولید بتوله های سیمانی و گچی ،تولید انواع پنیر فرآوری شده،احداث سیلوی غلات،تولید گچ صنعتی ،احداث ساماندهی و مدیریت پایانه صادراتی گل و گیاه،پرورش گل و گیاه زینتی در فضای باز و بسته بندی مواد غذایی از جمله طرح های سرمایه گذاری در استان است .



**برنامه های استان در راستای جذب سرمایه گذاری در سال 92

شعبان زاده، برنامه های مركز خدمات سرمایه گذاری استان را در سال 92 را شناسایی و گرد آوری فرصت های سرمایه گذاری استان و به روز رسانی آنها، اطلاع رسانی و ارائه مشوق های لازم به سرمایه گذاران عنوان كرد و افزود: شناسایی طرح های سرمایه گذاری خارجی غیر پوششی و ترغیب آنان جهت اخذ مجوز به منظور برخورداری از مزایا و حمایت های قانون تشویق ،ایجاد هماهنگی بین دستگاه های در جهت رفع مشكلات و موانع مربوط به سرمایه گذاری خارجی، بازدید از طرح های غیر پوششی و انجام مذاكرات با صاحبان طرح ها و انجام هماهنگی و پشتیبانی لازم در امور مربوط به اخذ مجوزهای مورد نیاز از جمله برنامه های این مركز در سال 92 است .

اقتصام(1)**9141**1601**
۰ نفر