۱۰ تیر ۱۳۹۲، ۷:۴۵
کد خبر: 80718825
T T
۰ نفر
امام جمعه يزد خواستار فرآوري مواد معدني در استان شد

يزد- نماينده ولي فقيه و امام جمعه يزد خواستار فرآوري مواد معدني در استان يزد و جلوگيري از صادرات مواد خام شد.

به گزارش روز یكشنبه خبرنگار ایرنا، آیت الله محمد رضا ناصری در مراسم تجلیل از صنعتگران برتر استان یزد، افزود: اصحاب صنعت در زمان تحریم و مشكل تراشی دشمنان باید احساس مسئولیت بیشتری داشته باشند.

وی اظهار داشت: در مسأله فناوری، افراد متخصص را جذب كنند تا صنایع، دیگر احتیاجی به فناوری خارجی نداشته باشند.

استاندار یزد نیز در این مراسم اهمیت امنیت، تعلیم و تربیت، زیرساخت، تولید و صادرات را در رونق صنعت یادآور شد و گفت: وجود زیرساخت ها برای رونق صنعت ضروری است و محور زیر ساخت، آب است.

محمدرضا فلاح زاده افزود: مطالعات تأمین آب از زاگرس مركزی به فلات مركزی(خط دوم) انجام شد و در لایحه بودجه قرار گرفت، انتقال آب از خلیج فارس نیز در لایحه بودجه ردیف گرفت و كلنگ عملیات اجرایی آن به زمین خورد.

وی همچنین به مزیت نسبی استان در حوزه كاشی و سرامیك و ظرفیت تولید فولاد اشاره كرد و تصویب منطقه ویژه یزد، مناطق ویژه اقتصادی اردكان و میبد، منطقه ویژه سلامت صدوق و بندر خشك مهریز را یادآورشد.

نماینده مردم یزد و صدوق در مجلس شورای اسلامی نیز به بیان اهمیت تولید ملی پرداخت و گفت: با رونق تولید، كسب و كار رونق پیدا كرده و تورم كاهش می یابد.

محمد صالح جوكار افزود: سیاست های بالادستی نظام، روح حاكم بر قانون بودجه در حمایت از سرمایه گزاری و نامگذاری سالهای اخیر، نشان دهنده توجه ویژه نظام به مقوله اقتصاد و تولید ملی است.

وی با بیان اینكه نقدینگی در جامعه افسار گسیخته است، خواستار آمایش نقدینگی ها شد و بر ضرورت اعتماد سازی برای جذب نقدینگی در راستای حمایت از تولید ملی، تاكید كرد.

جوكار اظهار داشت: مشكل اصلی استان آب است و بخش خصوصی باید پرچم دار انتقال آب خلیج فارس به یزد باشد.

معاون برنامه ریزی استاندار یزد نیز گفت: الحمدلله صنعتگران استان در حوزه حقوق مردم و حقوق الله خوب عمل كرده اند و در بین استانها از جایگاه بسیار خوبی برخوردارند.

محمدرضا بابایی تلاش آمیخته با تعهد اصحاب صنعت و معدن استان را ارج نهاد و از برگزار كنندگان جشنواره تولید ملی(مراسم تجلیل از صنعتگران برتر) قدردانی كرد.

در پایان این مراسم، از صنعتگران برتر و برگزیده استان در حوزه های مختلف تجلیل شد.ك/2

1968/7537