۱۱ تیر ۱۳۹۲، ۲۰:۰۸
کد خبر: 80721818
T T
۰ نفر
اردوهاي جهادي حركتي خالصانه براي رضاي خدا و تهذيب نفس است

شيروان - امام جمعه شيروان گفت: اجراي اردوهاي جهادي حركتي جهادي و خالصانه براي رضاي خدا و تهذيب نفس است.

به گزارش ایرنا حجت الاسلام 'حسین كوثری' روز سه شنبه در آیین افتتاح اردوهای طرح هجرت 3 در شیروان، اردوهای هجرت را گام مهمی برای خودسازی دانش‌آموزان و دانشجویان خواند و افزود: این طرح با هدف نهادینه كردن فرهنگ بسیجی، ترویج مردم یاری و مردم داری، محرومیت‌زدایی و ایجاد روحیه تعامل در بین افراد به اجرا در می‌آید.

وی با تاكید بر این كه نیروهای بسیجی در عرصه‌های سیاسی و دفاع از ولایت و سازندگی نقش فعالی دارند، گفت: اجرای اردوهای جهادی علاوه بر تاثیر در بخش عمرانی و اقتصادی منطقه، موجب تقویت روحیه كار و تلاش و اعتماد به نفس و خودباوری در بین جوانان می‌شود.

حجت الاسلام كوثری افزود: یكی از دستاوردهای ارزشمند این طرح ایجاد روحیه اخلاص و ایثار و استفاده از توان نیروهای جوان در راستای محرومیت زدایی و ارایه خدمات به مناطق محروم است.

فرمانده ناحیه مقاونت بسیج سپاه شیروان نیز در این آیین گفت: از اهداف اجرای اردوهای جهادی، تربیت نیروهای كارآمد برای جامعه است.

سرهنگ 'علی محمد محمدی' افزود: اردوهای هجرت بسیج سازندگی با هدف غنی‌سازی اوقات فراغت جوانان و خدمات‌رسانی به مناطق محروم هر ساله در فصل تابستان و با مشاركت بالای دانش‌آموزان و دانشجویان و دیگر اقشار بسیجی برگزار می‌شود.

وی حضور در اردوهای جهادی را بهترین فرصت برای خدمت به مردم بویژه در مناطق محروم دانست و گفت: مرمت و زیبا‌سازی مدارس، فعالیت‌ عمرانی، عرصه‌های منابع طبیعی، خدمات فنی و حرفه‌ای و تشكیل كلاس‌های تقویتی و جبرانی از جمله برنامه‌های طرح هجرت 3 است. ك/2

7186/623/626