۱۲ تیر ۱۳۹۲، ۸:۵۵
کد خبر: 80722070
T T
۰ نفر
فلسطيني هاوصهيونيست هابه توفيق ميانجيگري وزيرخارجه آمريكابدبين هستند

تهران - خبرگزاري آسوشيتدپرس اعلام كرد، با وجود خوش بيني رئيس حكومت خودگردان فلسطين به موفقيت تلاش هاي 'جان كري' وزير خارجه آمريكا براي ازسرگيري مذاكرات سازش، نتايج نظرسنجي جديد از ساكنان اراضي اشغالي و فلسطيني ها، از بي اعتمادي عميق آنان به اين تلاش ها حكايت دارد.

به گزارش آسوشیتدپرس، 'محمود عباس' رییس حكومت خودگردان فلسطین روز سه شنبه در كنفرانس مشترك خبری با نخست وزیر ایتالیا، از خوش بینی خود به موفقیت كری در از سرگیری مذاكرات صلح اسرائیل - فلسطین گفت و افزود، كری پیشنهادهای مفید و سازنده ای ارایه كرد و قول داد كه به زودی به منطقه بازگردد.

وی مشاورانی را برای ادامه تلاش های میانجیگرایانه تعیین كرد.

آسوشیتدپرس خاطر نشان كرد، با وجود خوش بینی عباس، نتایج نظرسنجی مشترك دانشگاه بیت المقدس و مركز سیاستگذاری و پژوهش های میدانی رام الله در كرانه باختری، از تردید و بدبینی عمیق اسرائیلی ها و فلسطینی ها به توفیق تلاش های كری حكایت دارد.

طبق نتایج این نظرسنجی كه كمی پیش از سفر كری به اراضی اشغالی فلسطین انجام شد، تنها 27 درصد از فلسطینی ها و 10 درصد اسرائیلی ها معتقدند كه اسرائیل و حكومت خودگردان فلسطین مذاكرات را از سرخواهند گرفت و دست از خشونت برخواهند داشت.

یافته های این نظرسنجی همچنین نشان می دهد كه 62 درصد از اسرائیلی ها و 53 درصد فلسطینی ها از راه حل مبتنی بر تشكیل دو كشور حمایت می كنند و اكثریت پرسش شوندگان از هر دو طرف، یكدیگر را تهدیدی نهادینه شده و اساسی برای موجودیت خود می دانند.

آسوشیتدپرس همچنین با استناد به مصاحبه 'بنیامین نتانیاهو' نخست وزیر رژیم صهیونیستی با روزنامه ایتالیایی 'كوریر دلا سرا'، به نقل از وی نوشت، باید از تلاش های كری حمایت و به منظور حل و فصل درگیری بین اسرائیل و فلسطین به طور جدی تلاش كرد. تنها راه نتیجه و پایان دادن به مذاكرات، شروع آن است.

بر اساس این گزارش، انتظار می رود بسته پیشنهادی كری حاوی مشوق هایی برای دو طرف، از جمله محدودیت هایی برای ساخت و ساز شهرك ها، دادن تضمین به فلسطینی ها در زمینه گفت وگو درباره مسایل مرزی، دادن تضمین های امنیتی به اسرائیل، كمك های مالی بین المللی به فلسطینی ها و آزادی فلسطینی های دربند اسرائیل باشد.

مترجمام** 1088 **1515