۱۲ تیر ۱۳۹۲، ۱۲:۰۷
کد خبر: 80722497
T T
۰ نفر
بدره هم شهرستان شد

ايلام- معاون سياسي امنيتي استاندار ايلام اعلام كرد: بخش بدره كه تا پيش از اين جزو دره شهر بود با تصويب هيات دولت به شهرستان تبديل شد.

به گزارش ایرنا، 'حسن بهرام نیا' روز چهارشنبه در نشست كاروان های راهیان نور ایلام اظهار كرد: بر پایه پیگیرهای مسوولان ارشد استان و پیشنهاد هیات دولت به تازگی بندهایی از قانون تقسیمات كشوری در استان ایلام اصلاح شده است.

وی افزود: دولت عدالت محور كه اهتمام ویژه ای به توسعه مناطق غیربرخوردار و كمتر توسعه یافته كشور داشته است به طور جدی توسعه سیاسی و اجتماعی استان ایلام را در اولویت قرار داد.

معاون استاندار ایلام ادامه داد: دولت برای این منظور بخش های ملكشاهی و سیروان را به شهرستان ارتقا داد و به تازگی نیز بخش بدره را به شهرستان تبدیل كرد.

بهرام نیا یادآور شد: بخش بدره در 70 كیلومتری دره شهر شامل دو دهستان 'هندمینی' و 'دوستان' است.

وی همچنین ایجاد بخش های شباب، زاگرس، سیوان، سراب میمه و شهرهای مهر و اسلامیه را از بركت های خدمات دولت در حوزه تقسیمات كشوری در استان ایلام توصیف كرد.

به گزارش ایرنا، بدره در تقسیمات كشوری سال 1316 جزو شهرستان ایلام بوده و در سال 1355به شهرستان بدره با مركزیت دره شهر ارتقا یافت.

این شهرستان در بازنگری دوباره تقسیمات كشوری سال 73 به شهرستان دره شهر با مركزیت دره شهر تغییر نام داد و بدره به عنوان بخش زیرمجموعه شهرستان دره شهر قرار گرفت.

بدره از كهن ترین مناطق استان ایلام ظرفیت های زیادی در حوزه كشاورزی و صنعت گردشگری دارد. ك/2

540/565