۱۲ تیر ۱۳۹۲، ۱۸:۱۹
کد خبر: 80723307
T T
۰ نفر
زندانيان با حفظ قرآن مشمول عفو و تخفيف مجازات مي شوند

اصفهان- مديركل زندان‌هاي اصفهان گفت: زندانياني كه به حفظ قرآن در زندان‌ها اقدام مي‌كنند، مورد عنايت و رأفت اسلامي قرار مي‌گيرند و در كميسيون‌هاي عفو و بخشودگي با نظر دادستان و مسوولان زندان مورد بخشش و تخفيف مجازات هاي سنگين قرار مي گيرند.

به گزارش روز چهارشنبه پایگاه خبری پلیس، 'رمضان امیری' در آیین بهره‌برداری از اندرزگاه قرآنی اردوگاه استان اصفهان در جمع حافظان و دانش‌آموختگان این كتاب آسمانی اظهار كرد: انس با قرآن سبب ایجاد آرامش روح و جسم انسان‌ها می‌شود، به صورتی كه انس با قرآن كلید آزادی را به همراه دارد.

وی افزود: بسیاری از مددجویان زندان های استان با توسل به قرآن و اهل بیت (ع) زمینه آزادی خود را از زندان‌ها به دست آورده اند.

وی تصریح كرد: این زندانیان با انس با قرآن، تعلیم و تعلم مباحث قرآنی توانسته‌اند آرامش زیبا و لطیف را در دوران حبس برای خود و خانواده ایجاد كنند.

وی تاكید كرد: مسوولان قضایی استان و شهرستان‌ها نظر مساعدی نسبت به حافظان قرآن دارند و در ازای حفظ هر جزء قرآن كریم یك ماه مرخصی می دهند و در صورت ادامه روند این مرخصی‌ها ادامه پیدا می‌كند.

امیری با اشاره به وجود 720 حافظ قرآن زندانی در سطح استان اصفهان تصریح كرد: در زمان حاضر حدود 140 نفر حافظ قرآن از یك جزء تا 15 جزء در اردوگاه كاردرمانی و 400 نفر نیز در زندان مركزی مشغول حفظ قرآن در زمان تحمل كیفر هستند.

د / 7131/ 607