۱۶ تیر ۱۳۹۲، ۱۱:۵۳
کد خبر: 80727210
T T
۰ نفر
شهرستان هاي فرديس و بدره و شهر بلاوه به نقشه تقسيمات كشوري اضافه شد

تهران- هيات وزيران بنا به پيشنهاد وزارت كشور و به استناد ماده (13) قانون تعاريف و ضوابط كشوري مصوب1362با توجه به بافت جغرافيايي منطقه و با هدف توزيع بهينه و عادلانه خدمات با ايجاد تغييراتي در تقسيمات كشوري استان هاي البرز و ايلام موافقت كرد.

براساس این مصوبه، شهرستان فردیس به مركزیت شهر فردیس از تركیب بخش های، بخش مركزی به مركزیت شهر فردیس شامل دهستان های وحدت و فردیس و نیز بخش مشكین دشت در تابعیت استان البرز ایجاد می شود.

همچنین، دهستان مشكین آباد به مركزیت شهرك مهندسی زارعی از تركیب ؛ شهرك مهندسی زراعی، شهرك هواپیمایی، شهرك شهید رستمی، شهرك بعثت و كارخانجات لوكوموتیوسازی در تابعیت بخش مركزی شهرستان كرج در استان البرز تشكیل می شود.

دهستان فرخ آباد به مركزیت روستای فرخ آباد مطابق نقشه یادشده از تركیب مكان های زیبادشت، فرخ آباد، كارخانه قارچ و كارخانه مقواسازی در تابعیت بخش مركزی شهرستان كرج ایجاد می شود.

بر اساس این مصوبه، دهستان فردیس به مركزیت شهرك ناز از تركیب ؛ سپید دشت، شهرك، شهرك ناز، شهرك دهكده، شهرك سپاه، شهرك رزكان، شهرك نیروی هوایی، شهرك شقایق، شهرك صنعت اسكویی و مجتمع بنیاد مسكن درتابعیت بخش مركزی شهرستان كرج تشكیل می شود.

دهستان وحدت نیز به مركزیت شهرك وحدت از تركیب؛ شهرك ارم، شهرك گلستان، شهرك صنعتی سیمین دشت، شهرك منظریه، شهرك شهید حسینی، شهرك وحدت، نیروگاه منتظر قائم و شهرك سرحدآباد در تابعیت بخش مركزی شهرستان كرج ایجاد می شود.

با تصویب هیات وزیران، نقطه جمعیتی فردیس از شهر كرج منتزع و به عنوان شهر فردیس شناخته می شود.

همچنین، مشكین دشت به مركزیت شهر مشكین دشت از تركیب دهستان های مشكین آباد و فرخ آباد درتابعیت شهرستان كرج ایجاد می شود.



**ایجاد شهرستان بدره و شهر بلاوه در تابعیت استان ایلام

هیات وزیران همچنین بنابه پیشنهاد وزارت كشور و به استناد ماده (13) قانون تعاریف و ضوابط تقسیمات كشوری مصوب 1362با ایجاد شهرستان بدره به مركزیت شهر بدره از تركیب؛ بخش مركزی به مركزیت شهر بدره مشتمل بر دهستان های دوستان و كلم و نیز بخش هندمینی و با تبدیل روستای بلاوه تره به شهر بلاوه موافقت كرد.

بر اساس این مصوبه با اصلاحات تقسیماتی در استان ایلام، نام شهرستان شیروان چرداول به شهرستان چرداول تغییر می كند و دهستان زنجیره به مركزیت زنجیره علیا از تركیب روستاها، مزارع و مكانهای؛ زنجیره علیا، زنجیره سفلی، گلمه، چیتلان، خرمه، موشكان، مرغداری جمشید زاده، شركت برق سرابله، و امامزاده قاسم در تابعیت بخش مركزی شهرستان چرداول ایجاد می شود.

با تصویب هیات وزیران، بخش شباب به مركزیت شهر شباب از تركیب دهستان های شباب و زنجیره تشكیل می شود.

بر این اساس، دهستان قلعه به مركزیت روستای شله كوش از تركیب روستاها، مزارع و مكان های؛ كورك، پلكانه علیا، میان قلعه، پلكانه سفلی، چم بور، زیج، مله شیرخان، باریكه فرخینوند، سرگل فرخینوند، شله كوش در تابعیت بخش مركزی شهرستان چرداول ایجاد می شود.

همچنین مركز دهستان بیجنوند از روستای بلاوه به روستای زیر تنگ شناخته می شود و نیز روستای بلاوه تره به شهر تبدیل و به عنوان شهر بلاوه شناخته می شود.

همچنین، بخش زاگرس به مركزیت شهر بلاوه متشكل از دهستانهای بیجنوند و قلعه تشكیل می شود.

طبق این مصوبه، دهستان كلم به مركزیت روستای كلم بالا از تركیب روستاها،مزارع و مكانهای ؛ كلم بالا، كلم پایین، موسی، خوشقدم، میان راه جابر، تلخاب، ترشك، انارهر، آسیاوله، پلك شباب، چنار جافری، سنگ شكن مومنی، سنگ شكن علیشروان، كارخانه آسفالت شهرداری، مرغداری گاوان، تنگ رازیانه، كرزا، امامزاده جابر، گاوان، بردسرخه، خیبر، گاوداری صفا، پرواربندی خوشقدم، میل علی، مزرعه دریزان، مجتمع پرورش ماهی سراب كلم، سراب كلم، پرورش بوقلمون كلم، گاوداری كلم، مرغداری كلم، گلوز در تابعیت بخش بدره شهرستان دره شهر در استان ایلام ایجاد شود.

بر اساس این مصویه، دهستان زرانگوش به مركزیت روستای زرانگوش از تركیب 9 روستا، مزرعه و مكان در تابعیت بخش بدره شهرستان دره شهر تشكیل می شود.

همچنین، بخش هندمینی به مركزیت روستای چشمه شیرین از تركیب دهستان های هندمینی و زرانگوش در تابعیت شهرستان دره شهر ایجاد می شود.

بر این اساس، مركز دهستان هندمینی از روستای چشمه شیرین به روستای آب چشمه تغییر می كند.

با تصویب دولت ،دهستان تختان نیز به مركزیت روستای تختان از تركیب 23 روستا، مزرعه و مكان در تابعیت بخش زرین آباد شهرستان دهلران ایلام ایجاد می شود.

همچنین، دهستان گوراب به مركزیت روستای گوراب بالا از تركیب 45 روستا، مزرعه و مكان در تابعیت بخش زرین آباد شهرستان دهلران راه اندازی می شود.

بر اساس این مصوبه، بخش سراب میمه به مركزیت شهر میمه مشتمل بر دهستان های تختان و گوراب در تابعیت شهرستان دهلران تشكیل می شود.

به گزارش روز یكشنبه ایرنا از پایگاه اطلاع رسانی دولت، «محمد رضا رحیمی» معاون اول رییس جمهوری این مصوبه را برای اجرا ابلاغ كرد.

سیام(1)**1058**1336
۰ نفر