۱۶ تیر ۱۳۹۲، ۱۵:۰۶
کد خبر: 80727741
T T
۰ نفر

ترتيب پخش سريال هاي ماه رمضان مشخص شد

۱۶ تیر ۱۳۹۲، ۱۵:۰۶
کد خبر: 80727741
ترتيب پخش سريال هاي ماه رمضان مشخص شد

تهران - از ميان چهار سريال ماه رمضان كه شبكه هاي سيما با محوريت زندگي اسلامي - ايراني تهيه كرده اند، سريال «شايد براي شما هم اتفاق بيفتد» پيش از اذان پخش مي شود.

به گزارش خبرنگار فرهنگی ایرنا، سریال های «دودكش»، «خروس»، «مادرانه» و «شاید برای شما هم اتفاق بیفتد» چهار مجموعه نمایشی و میهمان خانه‌های روزه‌داران در رمضان 1434 هستند ‌كه به ترتیب از شبكه‌های یك، دو، سه و تهران پخش می‌شود.

بنا بر اعلام معاونت سیما، شبكه‌های تلویزیونی با هدف نمایش سبك زندگی اسلامی ـ ایرانی، در اقدامی منسجم، پخش مجموعه‌های نمایشی متنوعی را در دستور كار قرار داده‌اند.

بر اساس برنامه ریزی انجام شده، شبكه یك سیما هر شب ساعت 22:30 مجموعه تلویزیونی «دودكش» را پخش می كند.

این سریال به كارگردانی محمدحسین لطیفی درباره دو خانواده است كه زندگی ساده‌ای دارند و یك قالیشویی را اداره می‌كنند، اما هر بار ماجراها و مسایلی برای آنها اتفاق می‌افتد كه داستان این سریال را تشكیل می‌دهد.

هومن برق نورد، بهنام تشكر، امیرحسین رستمی، سیما تیرانداز، نگار عابدی، الناز حبیبی، جواد عزتی، محمدرضا شیرخانلو، یاس نوروزی، رونیكا محمدی، نصرت میرعظیمی، سیدرضا حسینی و نوید خداشناس بازیگران این سریال هستند.

مجموعه تلویزیونی «خروس» به تهیه‌كنندگی علیرضا ابراهیمی دلیجانی و كارگردانی سعید آقاخانی در گونه كمدی ساخته شده و طی ماه مبارك رمضان هر شب ساعت 21:40 از شبكه دو سیما پخش می شود.

در این سریال حمید لولایی، جواد رضویان، یوسف تیموری، اكبر اكبری مباركه، مرضیه صدرایی، سپند امیر سلیمانی، مهسا كریم زاده، ملیكا شریفی نیا و دانیال معصومی نقش‌آفرینی می‌كنند.

«خروس» روایت جالبی از زندگی پدری است كه دچار مشكل غیرمنتظره‌ای می‌شود. این مشكل خانواده را به تكاپو می‌اندازد و پسر خانواده با همفكری دوستان خود تلاش می‌كند تا چاره‌ای برای رفع آن بیاندیشند. در نقشه بچه‌ها، مغز متفكر یك خروس است.

فیلمنامه این سریال به قلم مصطفی كیایی نگارش شده و امیر معقولی و فرشید احمدی تصویربرداری و صدابرداری این پروژه را بر عهده دارند.

مجموعه تلویزیونی «مادرانه» نیز به كارگردانی جواد افشار و تهیه‌كنندگی محمدرضا شفیعی در سی قسمت 35 دقیقه‌ای برای گروه مجموعه‌های تلویزیونی شبكه سوم سیما تولید شد. این مجموعه رمضانی هر شب ساعت 21 میهمان سفره‌های افطار خانواده‌ها است.

مهدی سلطانی، لعیا زنگنه، شقایق فراهانی، مهرداد ضیایی، عباس غزالی و هستی مهدوی فر از جمله بازیگران این سریال هستند.

در خلاصه داستان این سریال كه به قلم سعید نعمت‌الله نگاشته شده، آمده است: اردلان تمجید 20 سال پیش، پس از رها كردن نامزد سابق خود «مریم»، با زنی متمول به نام «رعنا» ازدواج می‌كند. حالا این ازدواج به جدایی رسیده و زن، بچه‌هایش را می خواهد، ولی مرد امتناع می‌كند.

«شاید برای شما هم اتفاق بیفتد» مجموعه‌ای تك اپیزودی است كه از سال 1389 ساخت آن برای شبكه تهران سیما آغاز شد.

این مجموعه تلویزیونی ویژه ماه رمضان 92 به تهیه‌كنندگی اكبر تحویلیان و احمد معظمی، توسط افشین صادقی و نوید میهن دوست كارگردانی شده است و هر شب ساعت 19 از این شبكه پخش می‌شود.

در این مجموعه تلاش می‌شود تا مكافات رفتار و اعمال انسان‌ها به تصویر درآید و بازتاب رفتار و اعمال افراد در گذشته و تاثیر آن در زندگی آینده نشان داده شود.

این مجموعه تلویزیونی به مدت 40 دقیقه روی آنتن شبكه تهران می‌رود.

دو مجموعه «مادرانه» و «خروس» ساعت 23 و 24 همان شب از شبكه تماشا بازپخش می شوند و تمامی قسمت‌های سریال «دودكش» به طور هفتگی در جمعه همان هفته از ساعت 9 تا 13 از شبكه تماشا پخش می شود.

فراهنگ(2) ** 2025 ** 1071