۱۷ تیر ۱۳۹۲، ۲۳:۳۱
کد خبر: 80729846
T T
۰ نفر
راه اندازي چهار جايگاه جديد سوخت در خاش نقش مهمي درحل مشكل مردم دارد

زاهدان- مدير شركت پخش فرآورده هاي نفتي منطقه زاهدان گفت: راه اندازي چهار جايگاه جديد سوخت در شهرستان خاش كه شمار جايگاههاي سوخت آن را به 10 باب رساند، نقش مهمي در رفع مشكلات تامين سوخت مردم اين شهرستان دارد.

'دادخدا اعتصامی' روز دوشنبه با تقدیر از حضور استاندار و شماری از مسوولان استان و شهرستان در آیین راه اندازی این جایگاهها افزود: بهره برداری همزمان از چهار جایگاه سوخت در شهرستان خاش بسیاری از مشكلات مالكان و رانندگان خودروها در زمینه تامین سوخت موردنیازشان را بر طرف كرد.

وی اظهار داشت: آیین راه اندازی این جایگاهها با حضور استاندار سیستان و بلوچستان و شماری از مسوولان محلی در جایگاه سوخت 'پیامبراعظم (ص)' خاش برگزار شد.

وی ساخت جایگاه اختصاصی پیامبر اعظم (ص) را از جمله خدمات دولت خدمتگذار در بخش صنعت نفت عنوان كرد و افزود: این جایگاه با هدف تسریع در عرضه فرآورده های نفتی و ارایه خدمت برای رفاه مردم خاش با اعتباری افزون بر 10میلیارد ریال در زمینی به گستره سه هزار مترمربع با مشاركت بخش خصوصی ساخته شده است.

مدیر شركت پخش فرآورده های نفتی منطقه زاهدان اظهار داشت: علاوه بر این جایگاه، بهره برداری آزمایشی از سه جایگاه دیگر به نام های 'كلچات، پایانه بار و گوهركوه' در شهرستان خاش افتتاح شد كه با بهره برداری از این طرحها شمار جایگاه های سوخت شهرستان خاش از شش باب به 10باب افزایش یافت.

اعتصامی شروع عملیات ساخت جایگاه پیامبراعظم (ص) را اوایل سال 91 عنوان كرد و گفت: مراحل ساخت این پروژه در مدت كوتاه یك ساله انجام شد و روز گذشته به بهره برداری رسید.

وی ادامه داد: این جایگاه دارای چهارسكو، 9 تلمبه، 18 نازل و چهار مخزن ذخیره سازی است و قابلیت ذخیره دو فرآورده بنزین و نفت گاز به ظرفیت 180هزار لیتر را دارد.

وی بیان كرد: با بهره برداری از این جایگاه علاوه بر تامین سوخت موردنیاز شهروندان خاش برای 14نفر نیز به طور مستقیم ایجاد اشتغال شده است.

مدیر شركت پخش فرآوردهای نفتی زاهدان افزود: وجود كارواش، تعویض روغن، فروشگاه، نمازخانه و سرویس های بهداشتی از جمله خدمات جانبی جایگاه سوخت پیامبر اعظم (ص) خاش است.

شركت پخش فرآورده های نفتی منطقه زاهدان یكی از مناطق 37 گانه شركت ملی پخش فرآورده های نفتی ایران است كه با چهار ناحیه زیر پوشش در زاهدان، زابل، خاش و سراوان كارسوخت رسانی به مردم شمال و مركز استان سیستان و بلوچستان را بر عهده دارد.

این استان دارای دو منطقه نفتی در زاهدان و چابهار است. ك/1

653