۱۸ تیر ۱۳۹۲، ۱۳:۲۰
کد خبر: 80730662
T T
۰ نفر
شهرستان املش بيشترين نرخ ازدواج در استان گيلان را دارد

رشت - مديركل ثبت احوال گيلان گفت: شهرستان املش با 18 و چهار دهم در هزار نفر، بيشترين نرخ ازدواج بين شهرستان هاي استان گيلان را به خود اختصاص داده است.

'زاهد خندستانی' روز سه شنبه به مناسبت روز جهانی جمعیت در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: بین شهرستان های این استان كمترین نرخ ازدواج نیز با نرخ هفت و هفت دهم در هزار نفر، به شهرستان شفت تعلق دارد.

وی افزود: شهرستان رودسر نیز با چهار و سه دهم در هزار نفر بیشترین نرخ طلاق استان گیلان و رضوانشهر با یك دهم در هزار نفر كمترین نرخ طلاق را دارند.

مدیركل ثبت احوال گیلان بیشترین نرخ ولادت استان با 20 در هزار نفر را مربوط به آستارا و كمترین نرخ ولادت با نرخ هشت و هفت دهم در هزار نفر را مربوط به شهرستان شفت ذكر كرد.

به گفته خندستانی؛ بیشترین نرخ فوت در استان گیلان با هشت و دو دهم در هزار نفر متعلق به شهرستان آستانه اشرفیه و كمترین فوت با چهار و پنج در هزار نفر متعلق به شهرستان تالش است.

وی رتبه استان گیلان در نرخ ولادت را سی و یكمین، نرخ وفات را سومین، نرخ ازدواج را هجدهمین و نرخ طلاق را هفتمین در بین استان های كشور ذكر كرد.

مدیركل ثبت احوال گیلان افزود: میانگین سن ازدواج مردان در استان گیلان 27 و شش دهم سال و در زنان 23 و هشت دهم سال است كه این رقم به ترتیب در كشور 27 و چهاردهم سال و 22 و 11 صدم سال می باشد.

خندستانی امید به زندگی در بدو تولد در مردان شهری در گیلان را 73 و 51صدم سال و زنان شهری را 67 و 53صدم سال دانست و گفت: این رقم برای مردان روستایی 69 و چهل صدم سال و برای زنان روستایی 72 و 64 صدم سال است.

وی خاطرنشان كرد: امید به زندگی در مردان و زنان شهری و روستایی گیلان نسبت به میانگین امید به زندگی كشوری بیشتر است.ك/3

619/695