۱۸ تیر ۱۳۹۲، ۱۶:۳۳
کد خبر: 80731089
T T
۰ نفر
سرگرداني بازنشستگان،داستان تكراري مشكلات بيمه تكميلي دي

تهران-بيمه تكميلي دي حدود دوسال است كه هزينه هاي خدمات درماني را به بازنشستگان و بيمه شدگان تحت پوشش سازمان تامين اجتماعي ارايه مي دهد.

به گزارش خبرنگار اجتماعی ایرنا،در آبان ماه سال گذشته، كانون بازنشستگان تامین اجتماعی قرار داد خود را مجددا با بیمه دی تمدید كرد.

بر این اساس مقرر شد تا بازنشستگان، ماهیانه 10 هزار و 450 تومان در ازای استفاده از خدمات درمانی بیمه تكمیلی پرداخت كنند یعنی به صورت اتوماتیك سر برج از حسابشان كم شود.

این در حالی است كه بیمه تكمیلی دی از سال گذشته با مشكلات مالی بسیار شدیدی مواجه شد و متاسفانه وضعیت این بیمه و مسایل آن روزبه روز وخیم تر شد.

در این میان، این مشكلات كم كم دامنگیر بازنشستگان و افراد استفاده كننده از خدمات این بیمه شد به طوری كه حل شدن این مسایل از سال گذشته تاكنون تبدیل به آرزویی دیرینه برای بازنشستگان شده است.

شماری از بازنشستگان و استفاده كنندگان این بیمه می گویند بیمه تكمیلی دی مدت ها است كه به تعهدات مالی خود عمل نكرده و در وعده های مقرر هزینه های بالای درمانی مانند عمل های میلیونی جراحی های قلب و دیگر بیماری ها را پرداخت نكرده و تقریبا تبدیل به یك زخم كهنه و دغدغه ای بزرگ برای بازنشستگان شده است.

در حقیقت، بازنشستگان هر روز در صف‌های طولانی در شعب مختلف این بیمه در انتظار دریافت هزینه‌های درمانی خود هستند.

همچنین، وعده پرداخت الكترونیك خسارت درمانی تبدیل به صف های طویل پرداخت نقدی خسارت آن هم با هزار اما و اگر شده است.

از سوی دیگر، به علت اینكه كانون بازنشستگان و مستمری بگیران سازمان تامین اجتماعی تا مهرماه امسال با این بیمه قرارداد دارد، ‌امكان فسخ توافقات فی‌مابین برای هر دو طرف یا انصراف بازنشستگان از بیمه تكمیلی دی، وجود ندارد.

بازنشستگان می گویند متاسفانه این وضعیت روزبه روز بدتر شده و بازنشستگان باید تاپایان مهرماه امسال همچنان با مشكلات بیمه دی دست و پنجه نرم كرده، بسوزند و بسازند بی آنكه اندكی مقصر باشند.

به گفته رییس كانون بازنشستگان و مستمری بگیران سازمان تامین اجتماعی،‌مسدود شدن حساب های مالی بیمه تكمیلی دی به دلیل پرداخت نكردن به موقع مالیات در سال گذشته،‌یكی از مهمترین عوامل به وجود آمدن این مشكلات است.

'علی اكبر خبازها' معتقد است كه این مساله باعث شد تا بیمه تكمیلی دی نتواند به موقع به تعهدات مالی خود عمل كرده و هزینه ها را همزمان با درمان بیماران بپردازد.

وی ادامه داد: همچنین عدم پرداخت بدهی بیمه تكمیلی به بیمارستان ها سبب شد تا برخی از بیمارستان ها از پذیرش بازنشستگان خودداری كرده و قرارداد خود را با این بیمه لغو كنند.

وی با بیان اینكه داستان بیمه تكمیلی دی تبدیل به سریالی دنباله دار شده است، تاكید كرد: من بارها و بارها این مساله را در رسانه ها مطرح كرده ام و از مسئولان بیمه تكمیلی دی تقاضای رسیدگی و ساماندهی این وضعیت را داشته ام.

وی افزود: متاسفانه بدقولی های این بیمه همچنان ادامه دارد و اعتراضات بازنشستگان نیز روز به روز بیشتر می شود.

خبازها،علت این همه نارضایتی مردم از بیمه دی را ضعف مدیریت دانست و گفت: در دفعات مكرر، افراد ناراضی از عملكرد بیمه دی به كانون مراجعه كرده و با اعتراض به ما می گویند این چه بیمه ای است كه با آن قرارداد بسته اید.

وی ابراز امیدواری كرد تا مسئولان بیمه تكمیلی دی در ماه های پایانی اتمام قرار داد ما با این شركت،حداقل بتوانند رضایت نسبی بیمه شدگان را كسب كنند.

اجتمام(5)**9134 **1569
۰ نفر