۲۳ تیر ۱۳۹۲، ۹:۲۱
کد خبر: 80735884
T T
۰ نفر
بازسازي فرسودگي جاده ‌هاي كردستان نيازمند اختصاص اعتبار ويژه است

سنندج - مديركل راه و شهرسازي استان كردستان، بازسازي فرسودگي جاده هاي اين استان را نيازمند اختصاص اعتبارات مورد نياز دارد.

محمد صادق وجدی روز یكشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، هزینه بازسازی و بهسازی هر كیلومتر جاده در استان را بیش از دو میلیارد ریال اعلام كرد و گفت: با توجه به اینكه بسیاری از جاده های استان نیازمند بهسازی و بازسازی است از این رو نیاز به اعتبارات كلانی داریم.

وی توپوگرافی خشن، زمستان سخت، تردد بسیار زیاد و نمك پاشی و یخ زدایی سطح جاده‌ها را منجر به فرسودگی روكش آسفالت راه‌های استان دانست و گفت: بافت قدیمی و عمر طولانی از دیگر عوامل اثر گذار در تخریب جاده های استان هستند.

مدیركل راه و شهرسازی كردستان، تلاش این اداره كل را به عنوان مسوول و متولی را‌ه های استان به حداقل رساندن مشكلات و رفع خرابی‌‌های جاده های استان دانست.

وی با اشاره به آغاز طرح بازسازی فرسودگی رویه‌های آسفالتی در محورهای استان، افزود: در تعدادی از محورها از جمله سنندج – دیواندره – سقز، سقز - بانه این طرح آغاز شده و در دیگر مسیرها از جمله سنندج – كامیاران و سنندج - مریوان نیز اجرا می شود.

وجدی با اشاره به اینكه روكش آسفالت به اعتبار زیادی نیاز دارد، اظهار امیدواری كرد با عنایت مسوولان در جهت اختصاص اعتبارات ویژه در جهت بهبود وضعیت موجود و ارتقای كیفی سطح جاده‌ها استان، گام‌های اساسی برداشته شود.ك/3

7346/533