۲۳ تیر ۱۳۹۲، ۱۰:۱۶
کد خبر: 80736020
T T
۰ نفر
استقبال از مراكز نگهداري و توانبخشي روزانه سالمندان درزنجان مطلوب است

زنجان- معاون توانبخشي بهزيستي استان زنجان گفت: استقبال از مراكز نگهداري و توانبخشي روزانه سالمندان در اين استان مطلوب است.

فرهاد میرزایی روز یكشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا با بیان اینكه دو مركز روزانه نگهداری و توانبخشی سالمندان در استان زنجان فعال است افزود: ظرفیت هر یك از این مراكز واقع در شهرستان خدابنده و زنجان 50 نفر است.

وی خاطرنشان كرد: با توجه به استقبال مناسب سالمندان از خدمات این مراكز، باید ظرفیت آن ها افزایش یابد.

معاون توانبخشی بهزیستی استان زنجان گفت: نا آگاهی مردم نسبت به خدمات مراكز نگهداری روزانه سالمندان در ابتدای راه اندازی این مراكز موجب عدم گرایش به سمت آن شده بود اما اكنون استقبال سالمندان از این مراكز روزبه روز بیشتر می شود.

میرزایی آموزش مهارت های زندگی سالمندی رااز خدمات درحال ارائه در مراكز روزانه نگهداری و توانبخشی سالمندان برشمرد و ابراز كرد: این مراكز موجب افزایش رفاه خانواده ها و سالمندان شده است.

وی ادامه داد: سالمندان در این مراكز می توانند از خدمات مربوط به نحوه زندگی صحیح، تغذیه سالم، ارزیابی سلامت، مددكاری و اردوهای زیارتی تفریحی بهره مند شوند.

معاون توانبخشی بهزیستی استان زنجان گفت: سالمندان باید در كانون خانواده باشند اما به منظور رفاه حال خانواده و سالمند در ساعاتی از روز می توانند از خدمات مراكز نگهداری روزانه بهره مند شوند.

میرزایی با اشاره به افزایش سن امید به زندگی در كشور و افزایش جمعیت سالمندی توجه به نیازهای این قشر از جامعه را مورد تاكید قرار داد.

به گفته وی دبیرخانه شورای ملی سالمندان و بهزیستی طی سال های اخیر برنامه های مناسبی را برای بهبود زندگی سالمندان تدوین كرده اند.

معاون توانبخشی بهزیستی استان زنجان با بیان اینكه طرح توانمند سازی معلولان و سالمندان توسط بهزیستی استان نجان اجرا می شود افزود: بهزیستی با همكاری دانشگاه علوم پزشكی به برگزاری كلاش های آموزش مهارت های زندگی در دوره سالمندی می پردازد.

میرزایی یادآور شد: به تعدادی از سالمندان معلول استان در منزل خدمات توانبخشی و مددكاری ارائه می شود.

596/7324