۲۷ تیر ۱۳۹۲، ۹:۳۵
کد خبر: 80741502
T T
۰ نفر
جشنواره محيط زيست در آموزه هاي رضوي برگزار مي شود

سمنان - روابط عمومي اداره كل حفاظت محيط زيست از برگزاري جشنواره 'محيط زيست در آموزه هاي رضوي' در بخش هاي عكس، فيلم و خاطره خبر داد.

این روابط عمومی روز پنجشنبه افزود: مهلت ارسال آثار به این جشنواره در سه بخش حداكثر مهلت پذیرش خاطرات پنجم مرداد سالجاری است.

خاطره ها باید واقعی و به زبان ساده و گویا مكتوب شده باشد، خیالی نباشد و آثار ارسالی جدید و در جشنواره دیگری شركت نكرده باشند و به صورت تایپ شده ارسال شود.

این روابط عمومی افزود: شركت افراد در این مسابقه مجاز است و خاطرات ارسالی باید حداكثر در سه صفحه A4 در نرم افزار word و با اندازه قلم (فونت) 12 و با نام گذاری فایل ها به نام نویسنده ذخیره شده باشند.

جذابیت، زیبایی و خواندنی بودن خاطرات در كنار منطبق بودن آن ها بر واقعیت مهمترین معیار انتخاب و ورود به مرحله داوری است.

این روابط عمومی افزود: به همراه آثار فرم شركت در مسابقه حاوی اطلاعات نام و نام خانوادگی، نام پدر، تحصیلات، نشانی دقیق، كد پستی، شماره تماس (ثابت و همراه) و ایمیل ارسال شود.

ستاد برگزاری می تواند آثار منتخب را برای حضور در نمایشگاه ها، كتاب و یا اقلام اطلاع رسانی و تبلیغی پس از اخذ موافقت صاحب اثراستفاده نماید و دبیرخانه مسابقه از پذیرش آثار پس از مهلت مقرر معذور است.

روابط عمومی اداره كل حفاظت محیط زیست استان سمنان با بیان اینكه سبك و نوع نگارش خاطره آزاد است افزود: خاطراتی كه فاقد شرایط شركت در مسابقه باشند پذیرفته نمی شوند و ارسال آثار به منزله قبول مقررات مسابقه و تایید اصالت و تعلق خاطرات به فرستنده است.

همچنین در بخش عكس نیز هر‌ عكاس می‌تواند حداكثر 10 عكس به دبیرخانه ارسال كند و عكس‌ها باید روی سی دی و با فرمت jpeg در اندازه 40 *30 سانتی متر و با دقت 300dpi ارسال شوند.

همچنین در صورت آنالوگ بودن، نگاتیو اثر و در صورت دیجیتال بودن فایل اصلی عكس بایستی نزد عكاس موجود باشد.

عكس‌ها ارسالی نباید در جشنواره‌های قبلی عكس رضوی جزو آثار منتخب باشد.

روابط عمومی حفاظت محیط زیست استان سمنان با اشاره به شرایط پذیرش آثار در بخش فیلم كوتاه نیز افزود: آثار حرفه‌ای در قالب DVCam و آثار آماتور بدون محدودیت كیفیت فیلم در قالب CD یا DVD باشد و ذكر عنوان، تهیه كننده و همكاران در تیتراژ ابتدایی فیلم الزامی است.

این روابط عمومی تاكید كرد: هر اثر بر روی یك حلقه لوح فشرده جداگانه ارسال شود و شركت اشخاص حقیقی و حقوقی بلا مانع است و شركت كنندگان می توانند حداكثر سه اثر در دو نسخه به دبیرخانه ارسال نمایند.

دبیرخانه جشنواره از پذیرش آثار مونتاژ شده و آثاری كه قبل از سال 1388 اكران شده است معذور است و مدت زمان هر اثر تا 15 دقیقه می‌تواند باشد.ك1

599/608