۲۷ تیر ۱۳۹۲، ۱۵:۰۱
کد خبر: 80742070
T T
۰ نفر
اصفهان رتبه دوم كشوري را در بخش ويزيت سرپايي كسب كرد

اصفهان- مدير درمان تامين اجتماعي استان اصفهان از كسب رتبه دوم كشوري اين نهاد در بخش ويزيت سرپايي پزشكان در سال 91 خبر داد.

به گزارش ایرنا، 'حسین عطایی' روز پنجشنبه در جمع خبرنگاران افزود: سال گذشته حدود چهار میلیون و 556 هزار ویزیت توسط پزشكان و دندانپزشكان شاغل در مراكز درمانی ملكی انجام شده است.

وی اضافه كرد: از این تعداد دو میلیون و 859 هزار مورد ویزیت در بخش پزشك عمومی، یك میلیون و 299 هزار ویزیت در بخش پزشك متخصص و فوق تخصص و 398 هزار مورد مراجعه در بخش دانپزشكی انجام شده است.

عطایی با بیان اینكه رتبه مدیریت درمان سازمان تامین اجتماعی ازنظر تعداد ویزیت سرپایی پزشكان 1/9 درصد از مجموع 50 میلیون و 29 هزارو 701 مورد است، اظهارداشت: این نهاد رتبه دوم كشور را پس از مدیریت درمان استان تهران كسب كرد.

وی با بیان اینكه 72 هزارو 295 بیمار در سه بیمارستان ملكی اصفهان بستری شدند، گفت: رتبه مدیریت درمان استان ازنظر تعداد بیمار بستری 9/8 درصد از مجموع 815 هزارو 895 نفر بیمار است.

مدیر درمان تامین اجتماعی استان اصفهان افزود: این نهاد در بخش بیماران بستری شده رتبه دوم كشور را پس از مدیریت درمان استان تهران در سال 91 كسب كرد.

عطایی تعداد عمل جراحی بستری در سه بیمارستان تابعه را 37 هزارو 989 عمل در سال گذشته بیان و اظهاركرد: نرخ سزارین در بیمارستان های تابعه این استان طی سال 91 نسبت به سال 90 بیش از دو درصد كاهش یافته است.

وی تعداد زایمان های طبیعی در سال گذشته را پنج هزارو 486 مورد دانست و افزود: پنج هزارو 826 مورد عمل سزارین در استان اصفهان طی سال گذشته انجام شده است.

**بیش از 70 مورد بازرسی مدون و سر زده از مراكز درمانی ملكی این استان

وی با بیان اینكه این نهاد نظارت ویژه ای بر ارائه خدمات تشخیصی و درمانی در مراكز درمانی ملكی و طرف قرار داد دارد،گفت: بیش از 70 مورد بازرسی مدون و سر زده از مراكز درمانی ملكی(سه بیمارستان و 26 درمانگاه) این استان در سال گذشته انجام شده است.

مدیردرمان تامین اجتماعی اصفهان افزود: 12 هزار مورد بازرسی توسط همكاران واحد بازرسی دفتر رسیدگی به اسناد پزشكی تامین اجتماعی سال 91 در بخش درمان غیر مستقیم انجام شد.

عطایی با بیان اینكه هر سه بیمارستان تابعه موفق به استقرار سیستم مدیریت كیفیت شده اند، افزود: آزمایشگاه هر سه بیمارستان تابعه موفق به دریافت لوح كیفیت از آزمایشگاه مرجع سلامت وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشكی شدند.

**بیش از 60 درصد جمعیت استان تحت پوشش درمان تامین اجتماعی است

وی تعداد بیمه شدگان و مستمری بگیران اصلی و تبعی تامین اجتماعی استان اصفهان را سه میلیون و 16 هزار نفر بیان كرد و گفت: تعداد مستمری بگیراصلی و تبعی بدون احتساب جمعیت شهرستان كاشان و آران و بیدگل حدود دو میلیون و 710 هزار نفر است.

عطایی با بیان اینكه چهار میلیون و 900 هزار اصفهانی تا پایان اسفندماه سال گذشته تحت پوشش درمان تامین اجتماعی استان قرار گرفتند ، اظهارداشت: استان اصفهان از امكانات تشخیصی و درمانی مطلوبی برخوردار است.

عطایی از افزایش شش درصدی جمعیت بیمه شدگان این استان در سال 91 نسبت به مدت مشابه آن خبر داد و افزود: نسبت جمعیت بیمه شده این نهاد از كل جمعیت استان در سال 90 حدود 59 درصد است.

وی با بیان اینكه این نهاد در بخش درمان مستقیم دارای سه بیمارستان با مجموع 876 تخت مصوبه است، گفت: این استان دارای 26 پلی كلینیك و درمانگاه عمومی و تخصصی است.

**بیش از چهار هزارو 500 مركز تشخیصی و درمانی طرف قرارداد تامین اجتماعی استان اصفهان هستند

مدیر درمان تامین اجتماعی استان اصفهان گفت: بیش از چهار هزارو 500مركز با دفتر رسیدگی به اسناد پزشكی تامین اجتماعی استان اصفهان قرارداد دارند .

عطایی هزینه های انجام شده برای درمان بیمه شدگان در بخش درمان مستقیم را بالغ بر 143 میلیارد و 23 میلیون تومان در سال 91 بیان كرد و گفت: 13 میلیاردو 341 میلیون تومان آن مربوط به دارو، 11 میلیارد و 335 میلیون تومان مربوط به مواد مصرفی پزشكی و دو میلیاردو 122 میلیون تومان آن مربوط به خرید تجهیزات پزشكی مورد نیاز مراكز درمانی بود.

وی افزود: 263 میلیارد و 441 میلیون تومان در بخش درمان غیر مستقیم هزینه برای درمان بیمه شدگان تامین اجتماعی استان اصفهان انجام شده است.

این مقام مسوول در باره توسعه بخش درمان تامین اجتماعی این استان گفت: در بخش درمان غیر مستقیم ، بیش از 85 درصد امكانات و تسهیلات تشخیصی و درمانی فعال استان با سازمان تامین اجتماعی قرارداد دارند .

** پنج مركز تابعه مدیریت درمان استان اصفهان در سال 91 تعمیر اساسی شدند

مدیر درمان تامین اجتماعی استان اصفهان از تعمیر پنج مركز تابعه مدیریت درمان استان در سال 91 خبر داد وگفت: جمع هزینه های انجام شده برای تعمیرات اساسی مراكز درمانی تابعه مدیریت درمان در سال 91 از محل بودجه جاری و سایر منابع در اختیار بیش از یك میلیاردو 700 میلیون تومان بوده است.

وی نصب و اجرای چهار دستگاه آسانسور برای درمانگاه شاهین شهر، خوراسگان ، شهید ملكوتی و گلپایگان، تجهیز سه بیمارستان به دستگاه بی خطر ساز زباله و بهسازی تعدادی از بخش های بیمارستان ها را از جمله تعمیرات اساسی مراكز تابعه مدیریت درمان استان در سال گذشته عنوان كرد.

عطایی تعداد تعمیرات اساسی پیش بینی شده برای سال 92 را هفت پروژه عنوان و تصریح كرد: جمع كل اعتبارات مورد نیاز این پروژه ها بالغ بر دو میلیاردو 540 میلیون تومان است.

وی احداث پلی كلینیك تخصصی نجف آباد، درمانگاه تخصصی رهنان، پلی كلینیك تخصصی غرضی اصفهان و تخریب و احداث بیمارستان دكتر شریعتی به صورت مرحله به مرحله را از پروژه های ساختمانی در دست اقدام و پیگیری این نهاد در سالجاری عنوان كرد.

7137/ پ/1042